Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli II (Bocce Öğretim Yöntemleri) BSE 357 5 3 + 1 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MALİK BEYLEROĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bocce branşı öğretim yöntemlerine hakim olma
Dersin İçeriği Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Atışların öğretim yöntemlerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Bocce öğretim basamaklarını bilir ve uygular Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Bocce yarışma kurallarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Bocce tarihi gelişimini bilir Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bocce oyunun tarihi gelişimi
2 Bocce teknik oyun kuralları
3 Bocce oyun saha sınırları; Takımların oluşumu
4 Takımların hakları ve yükümlülükleri
5 Oyuncuların yükümlülükleri
6 Maçlar ve puanların sayısı
7 Ara Sınav
8 Bowel ve Pallino genel özellikleri
9 Bowel ve Pallino’nun işaretlenmesi
10 Avantaj kuralı
11 Oyunun başlaması ve Pallino topunun atılması
12 Bocce oyununun başlaması
13 Punto, Rafa ve Volo atışlarının yapılması
14 Antrenman periyotlaması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Bocce sport, Herkes için Spor Federasyonu el kitapçığı, 2001
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar.
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 16 32
Ödev 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6