Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seçmeli I (Spor ve Turizm) | BSE 267 | 3 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURAN KANDAZ GELEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Spor ve turizm ilişkisinin günümüzdeki önemini anlayabilme ve sportif turizmin ülke ekonomisine ve sporuna etkilerini kavrayabilme. |
Dersin İçeriği | Genel Turizm bilgisi, turizm çeşitleri, turizme teşvik edici nedenler,turistik varlıklar,turizmin işlevleri,turizm işletmelerinde spor,sporun turizme katkısı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Turizmin ve turistin kavramlarını anlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Turizm çeşitlerini bilir ve turizmin gelişimini takip eder. | Tartışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | İnsanları turizme yönelten sebepleri sayar. | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Turizmin işlevlerini açıklar. | Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Turizm işletmelerinin işleyişini anlar. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
6 | Spor ve turizm ilişkisini açıklar. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Spor turizm çeşitlerini sayar. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Turist ve turizmin tanımı ,temel özellikleri ve turizm biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisi | [2] Sayfa 3-11 |
2 | Turizmin çeşitleri ve özellikleri, turizmin gelişimi | [1] Sayfa 4-13 |
3 | İnsanları turizme yönelten nedenler, | [1] Sayfa 18-23 |
4 | Turizmin işlevleri | [1] Sayfa 45-71 |
5 | Turizm personeli | [1] Sayfa 73-78 |
6 | Spor turizminin tanımı ve kapsamı, spor turistinin profili | [1] Sayfa 79-85 |
7 | Ara sınav | |
8 | Amaçları ve araçları açısından spor ve turizm ilişkisi | [2] Sayfa 22-32 |
9 | Turizmde sporun önemi | [2] Sayfa 35-47 |
10 | Sporun etkisi ile turizmdeki değişimler | [2] Sayfa 49-55 |
11 | Türkiyede spor tesislerinin planlanması ve turizm | [2] Sayfa 56-61 |
12 | Spor turizm çeşitleri | [1] Sayfa 92-112 |
13 | Spor turizminde trendler | [1] Sayfa 88 |
14 | Türkiyede spor turizm potansiyeli | [1] Sayfa 89 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]A.HAZAR Spor ve Turizm Detay Yayıncılık 2007 Ankara . |
Ders Kaynakları | [2] KANDAZ GELEN N.Spor Turizm İlişkisi Ders notları sakarya |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |