Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mb Seçmeli I (Öğrenme Psikolojisi) EBB 283 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MURAT İSKENDER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrenme psikolojisini öğretmektir
Dersin İçeriği Öğrenme nedri? Öğrenme psikolojisi nedir? Öğrenme psikolojisi ve öğrenme teorileri ilişkisi, öğrenmede davranışsal yaklaşımlar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Sınav,
2 Psikoloji ve öğrenme ilişkisini, öğrenmede etkili olan faktörleri bilir. Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
3 Davranışcı öğrenme kuramlarını bilir. Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
4 Bilişsel ve duyuşsal öğrenme kuramlarını kavrar. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav,
5 Beyin temelli öğrenme kuramlarını bilir ve kavrar. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Sınav,
6 Öğrenme güçlüklerini bilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğrenme nedir
2 Öğrenme psikolojisi nedir
3 Öğrenme Psikolojisi kavramı
4 Öğrenme teorileri
5 Motivasyon
6 Öğrenmenin doğası
7 ara sınav
8 Öğrenmenin biyolojik temelleri
9 Öğrenmede davranışsal yaklaşımlar
10 Sosyal öğrenme teorileri
11 Gestalt yaklaşımda öğrenme
12 İnsancıl yaklaşımda öğrenme
13 İnsancıl yaklaşımda öğrenme
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi
Yıldırım, R; Öğrenmeyi Öğrenmek, İst, Sİstem yy
Yeşilyaprak, B; Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ankarar
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4