Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mb Seçmeli I (Öğrenme Psikolojisi) | EBB 283 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenme psikolojisini öğretmektir |
Dersin İçeriği | Öğrenme nedri? Öğrenme psikolojisi nedir? Öğrenme psikolojisi ve öğrenme teorileri ilişkisi, öğrenmede davranışsal yaklaşımlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav, |
2 | Psikoloji ve öğrenme ilişkisini, öğrenmede etkili olan faktörleri bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Davranışcı öğrenme kuramlarını bilir. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | Bilişsel ve duyuşsal öğrenme kuramlarını kavrar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
5 | Beyin temelli öğrenme kuramlarını bilir ve kavrar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Öğrenme güçlüklerini bilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme nedir | |
2 | Öğrenme psikolojisi nedir | |
3 | Öğrenme Psikolojisi kavramı | |
4 | Öğrenme teorileri | |
5 | Motivasyon | |
6 | Öğrenmenin doğası | |
7 | ara sınav | |
8 | Öğrenmenin biyolojik temelleri | |
9 | Öğrenmede davranışsal yaklaşımlar | |
10 | Sosyal öğrenme teorileri | |
11 | Gestalt yaklaşımda öğrenme | |
12 | İnsancıl yaklaşımda öğrenme | |
13 | İnsancıl yaklaşımda öğrenme | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi Yıldırım, R; Öğrenmeyi Öğrenmek, İst, Sİstem yy Yeşilyaprak, B; Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ankarar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | ||||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |