Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seçmeli I (Temel Müzik Eğitimi) BEB 217 3 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Temel müzik eğitiminin Beden Eğitimi Öğretmenliğine katkı sağlayacak özelliklerinin öğretilerek disiplinler arası ilişkileri kurmak.
Dersin İçeriği Eğitimde müziğin rolü ve içeriği, temel müzik bilgileri, nota yazmanın doğası ve amacı, çalgı ve ses eğitimine giriş, toplu çalma ve söyleme, yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitme okuma ve yazma çalışmaları. Okul ve kamp marşları, İstiklal marşı, yürüyüş temposunda marşlar, ritim ve hareket alıştırmaları, tempo tutma, marş söyleme ve yönetme, harekete eşlik
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitimde müziğin önemini ve gerekliliğini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Müziğin rolünü ve içeriğini bilir Tartışma, Sözlü Sınav,
3 Temel müzik bilgilerinin spor alanında kullanılacak boyutlarını kavrar. Tartışma, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
4 Ritmik okuma ve yazmayı öğrenip tempo tutmanın nota değerleriyle yazılımını kavrar ve uygular. Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Performans Görevi,
5 İstiklâl Marşının vuruşlarıyla okur ve okutur Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
6 Müzik bilgilerini dersinde ne şekilde kullanacağını bilir Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Spor alanında müzik dersinin önemi, eğitimdeki rolü ve içeriği
2 Temel müzik bilgileri (ses, süre, nota değerleri vs.)
3 Nota yazmanın temel ilkeleri. Nota değerlerinin öğretimi ve amaçları
4 Çalgıların genel olarak gruplandırılması, en önemli çalgı olan insan sesinin nasıl oluştuğu ve nasıl kullanılması gerektiği, nefes alma teknikler.
5 Müziksel işitmenin genel kriterleri.
6 Nota değerlerinin vuruşlarıyla okunması
7 Nota değerlerinin tempolu vuruş şeklinde okunması
8 Nota değerlerinin tempolu vuruş şekilleriyle okunup yazılması
9 Arasınav
10 İstiklâl Marşının okunuş şekli, nefes yerleri ve kelimelerin telaffuz ediliş şekilleri.
11 İstiklâl Marşını yönetip okuma çalışması
12 İstiklâl Marşını yönetip okuma çalışması
13 Ritm ve hareket alıştırmaları.Yazdığı nota değerlerini tempolu vuruş şekilleriyle okuma
14 Ritmik hareketlere eşlik çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu Solfej, Muammer SUN, Müziksel İşitme Okuma,Ülkü ÖZGÜR- Salih AYDOĞAN
Ders Kaynakları Müziğin Görselliği,Ayşe Kalay,Kalkedon Yayınları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler.
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular.
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 16 32
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6