Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyat ve Medya I | ADE 329 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPER KELEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ALPER KELEŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Atilla Kurnaz |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Genişletilmiş bir medya okuryazarlığını kazandırmaya yönelik iki ayrı dersin ilki olan bu derste medya tarihi tanıtılmaktadır. Medyalararasılık kavramını aktarmak ve sınırlarını belirtmenin yanında bu alanlara ilişkin temel bilgilerin verilmesi ve ardından yetilerin edinilmesi için örnekler üzerinde incelemeler yapılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Mağara duvar resimlerinden internete kadar tüm medyaları kapsayan medya tarihinin yanı sıra medyalararasılık konusunun tanımlamaları, edebiyat bilim için yeri ve önemi tartışılacak, bunun yanı sıra edebiyatın yalnızca basılı metinlerle sınırlı olmaması sebebiyle edebiyat bilim için yeni olarak adlandırılabilecek bu yaklaşım örnekler üzerinden aktarılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler medya okuryazarlığı konusunu ve ayrıntılarını anlayabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Medya bilimi ve kavramı ile ilgili olarak gerekli donanıma sahip olup, edebiyat metni ile film medyası arasındaki yapısal farklılıkları ayırt edebilirler. | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Edebiyat kavramlarını farklı bir medya üzerinde tespit edip edebiyat kuramları hakkında daha somut bilgiler verebilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Film medyasının ve diğer medyaların edebiyat ile bağlantısını çözümleyebilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya nedir? | |
2 | Medya kavramının bilimsel tanımlamaları | |
3 | Medya Türleri | |
4 | Mağara duvar resimleri ve yazının oluşumu | |
5 | Matbaanın Bulunması, geliştirilmesi ve etkileri | |
6 | Kitap medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyişi | |
7 | Kitap medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyişiyaların ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyişi | |
8 | Fotoğraf medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi | |
9 | Dergi medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi | |
10 | Resim medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi | |
11 | Fotoğraf medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi | |
12 | Film medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi | |
13 | Film medyasının gelişimi ve etkileri | |
14 | İnternet medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler |
Ders Kaynakları | Metzler Lexikon Medientheorie - Medienwissenschaft. Stuttgart: Metzler, 2002. Werner Faulstich: Grundwissen Medien. Münih: Fink, 1994. Andreas Böhn/Andreas Seidler: Mediengeschichte. Eine Einführung. Tübingen: Gunter Narr, 2008. KAYAOĞLU, Ersel (2009), Edebiyat Biliminde Yeni Bir Yaklaşım: Medyalararsılık, Selenge Yayınları, İstanbul. KAYAOĞLU, Ersel (2016), Edebiyat ve Film, Edebiyat Bilimi Yaklaşımıyla Film Çözümlemesine Giriş, Hiperlink Yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |