Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern Alman Edebiyatı ADE 210 4 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN
Dersi Verenler Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Ebru Zarzavatçıoğlu

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

20 yy. sonrası Alman yazınının önemli yazarlarını ve yapıtlarını tanıtmak, modernizme kuramsal bir bakış kazandırmak.

Dersin İçeriği

Yeniçağ içinde gelişen modernizm kavramının izini sürerek kültür tarihsel bilgiler aktarmak, modern metin gelişimini örnek metinler ve yazarlar üzerinden anlaşılır kılmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler, modern Alman/Avusturya/İsviçre yazınının yazarları ve yapıtları hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Öğrenciler, farklı türdeki yazınsal metinleri inceler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Öğrenciler, bir yazınsal metni hangi eleştiri yöntemiyle eleştirmek gerektiğini tespit eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
4 Öğrenciler, yazınsal metinlerin biçemsel ve içeriksel özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
5 Öğrenciler, yazınsal metinleri farklı yorumlama teknikleriyle eleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
6 Öğrenciler, yaptıkları eleştirileri sınıfta sözlü olarak sunar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Begriff Moderne
2 Moderne als Epoche
3 Kulturgeschichte der Moderne I
4 Kulturgeschichte der Moderne II
5 Kulturgeschichte der Moderne III
6 Expressionismus I
7 Expressionismus II
8 Arasınav
9 Impressionismus I
10 Impressionismus II
11 Exilliteratur
12 Nachkriegsliteratur
13 Abgrenzung zur Postmoderne I
14 Abgrenzung zur Postmoderne II
Kaynaklar
Ders Notu

Epochen der deutschen Literatur (Textauswahl); Literatur der Moderne (Textauswahl); Textauswahl Arthur Schnitzler; Textauswahl Franz Kafka; Literarische Moderne (Rolf Grimminger, Jurij Murasov, Jörn Stückrath); Yazı ve Yazınsal Türler (Emin Özdemir); Textauswahl Wolfgang Borchert

Ders Kaynakları

 AYTAÇ, Gürsel (2005), Çağdaş Alman Edebiyatı, Babil Yayıncılık, Ankara.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir.
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5