Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İspanyolcaya Giriş II (A2 Seviyesi) TAR 394 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri TAR 393 kodlu İspanyolcaya Giriş I (A1 Seviyesi) dersini almış olmak.
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN TURAN
Dersi Verenler Doç.Dr. TUFAN TURAN,
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı İspanyol dilinin A2 seviyesinde öğretilmesi
Dersin İçeriği İspanyolca şimdiki zaman çekimleri, düzensiz çoğullar, İspanyolca yakın geçmiş zaman.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Orta seviye İspanyolca bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav,
2 İspanyolca konuşmaları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Yakın geçmiş zaman ve şimdiki zaman fiil çekimleri yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav,
4 İspanyolca telaffuzu kuvvetlenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ispanyolca?ya Giriş I dersinin genel tekrarı
2 Vermek, Gitmek, Sahip olmak ve getirmek fiilleri
3 Şimdiki zamanda kural dışı fiiller
4 Kuraldışı çoğullar, belirli tanım edatlarının kullanımı
5 Kıyaslama, çift varlıklarda çoğulluk
6 Kısaltılan sıfatlar, küçültme ekleri
7 Yakın geçmiş zaman
8 Yakın geçmiş zaman
9 ARASINAV
10 ?A? ve ?EN? edatları, şahıssız ?VAR? fiili
11 Mastar tümleçli fiiller
12 ?LO? zamiri, ?DE? ile yapılan kıyaslama
13 Yer bildiren zarflar, Üstünlük derecesi
14 Genel tekrar ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu İnci Kut, Yoğun Metodla İspanyolca, İnkılap Yayınevi, İstanbul, 1989.
Ders Kaynakları İspanyolca sözlükler.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. X
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 15
2. Ödev 15
3. Ödev 15
1. Ara Sınav 55
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Sözlü Sınav 3 10 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5