Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Python İle Nesneye Dayalı Programlama MAT 256 4 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRE KİŞİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, nesneye dayalı programlama prensiplerini Python programlama dili ile birlikte öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Python, Grafik kullanıcı ara yüzü tasarımı, Nesne ve sınıf kavramı, Kurucular ve yıkıcılar, Operatör aşırı yükleme, Fonksiyon aşırı yükleme ve fonksiyon ezmesi, Kalıtım ve çok biçimlilik, Ara yüzler ve soyut sınıflar, Jenerik yapılar, Temsilci ve olaylar, İstisna yönetimi ve hata yakalama, Dosyalar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Veri tiplerini ve operatörleri tanır. Döngü ve karar yapılarını tanır ve kullanır Anlatım, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Tek ve çok boyutlu dizileri tanır ve kullanır. Jenerik ve koleksiyon veri tiplerini öğrenir Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Anlatım, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
3 Windows formlarıyla grafik kullanıcı ara yüzü tasarlar. Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Anlatım, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
4 Nesneye Dayalı Programlamanın prensiplerini öğrenir ve yordamsal programlama ile arasındaki farklarını yorumlar Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Anlatım, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
5 Sınıfları ve sınıfların üyelerini bilir Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Anlatım, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
6 Kalıtım, çok biçimlilik ve sarmalama konularını bilir Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Anlatım, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
7 . Ara yüz ve soyut sınıflar arasındaki farkları belirtir. Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Anlatım, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Veri tipleri, Operatörler, Döngüler, Karar yapıları
2 Diziler ve sıralama algoritmaları
3 Jenerikler, Koleksiyonlar
4 Formlar ve uygulamaları
5 Formlar ve uygulamaları
6 Nesneye dayalı programlama nedir?
7 Sınıf ve nesne yapısı, Erişim denetleyiciler
8 Sınıf üyeleri ve kurucular
9 Kalıtım ve çoklu kalıtım
10 Çok biçimlilik, Sarmalama
11 Ara yüz ve soyut sınıf
12 İstisna yönetimi, Temsilciler, Olaylar
13 Dosya işlemleri
14 Proje Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Python Object-Oriented Programming: Build robust and maintainable object-oriented Python applications and libraries, 4th Edition, Steven F. Lott and  Dusty Phillips.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. X
2 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. X
4 Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. X
5 Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. X
6 Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. X
7 Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. X
8 Soyut düşünme yeteneğini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 15
2. Ödev 15
1. Proje / Tasarım 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)