Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nanomateryal Üretim Yöntemleri KIM 470 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri Bölüm Anabilim Dallarına ait temel mesleki derslerin alınmış olması tavsiye edilir.
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MURAT TEKER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kimya öğrencilerine nano materyaller ve üretim yöntemlerini anlayabilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak.
Dersin İçeriği Giriş ve Nano kimyanın önemi; Nanopartiküller; Nanoteller ve nanoçubuklar; İnce filmler; Nanokompozitler; Özel nano materyaller; Üretimde kimyasal yöntemler: Çekirdeklenme ve büyüme; Üretim yöntemlerinin temel prensipleri; Üretimde kimyasal yöntemler: Çekirdeklenme ve büyüme; Poliol yöntemi, fotokimyasal yöntemler; Sol-jel yöntemi, mikro emülsiyon yöntemi; Elektrokimyasal yöntemler; Fiziksel yöntemler; Üretim yöntemlerinde yeni gelişmeler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nano materyalleri sınıflandırır, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Nano materyallerin uygulama alanlarını açıklar, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
3 Nano materyallerin özelliklerini karşılaştırır, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Nano materyallerin üretim tekniklerini karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
5 Nano materyallerin özellikleri üzerine üretim yöntemlerinin etkisini açıklar, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
6 Nanoteknolojinin gelecekteki önemini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş ve nano kimyanın önemi [1] Sayfa 1-10
2 Nanopartiküller [1] Sayfa 11-22
3 Nanoteller ve nanoçubuklar [1] Sayfa 23-33
4 İnce filmler [1] Sayfa 34-45
5 Nanokompozitler [1] Sayfa 46-58
6 Özel nano materyaller [1] Sayfa 59-70
7 Üretim yöntemlerinin temel prensipleri [1] Sayfa 71-82
8 Üretimde kimyasal yöntemler: Çekirdeklenme ve büyüme [1] Sayfa 83-90
9 ARASINAV
10 Poliol yöntemi, fotokimyasal yöntemler [1] Sayfa 91-100
11 Sol-jel yöntemi, mikro emülsiyon yöntemi [1] Sayfa 101-114
12 Elektrokimyasal yöntemler [1] Sayfa 115-128
13 Fiziksel yöntemler [1] Sayfa 129-140
14 Üretim yöntemlerinde yeni gelişmeler [1] Sayfa 141-150
Kaynaklar
Ders Notu [1] ÖZACAR, M., Nano Materyal Üretim Teknikleri Ders Notları,2008.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi.
2 Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. X
4 Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi.
5 Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. X
6 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. X
7 Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi X
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi.
9 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci.
10 Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması
11 Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti.
12 Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. X
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5