Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nanomateryal Üretim Yöntemleri | KIM 470 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bölüm Anabilim Dallarına ait temel mesleki derslerin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT TEKER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimya öğrencilerine nano materyaller ve üretim yöntemlerini anlayabilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Giriş ve Nano kimyanın önemi; Nanopartiküller; Nanoteller ve nanoçubuklar; İnce filmler; Nanokompozitler; Özel nano materyaller; Üretimde kimyasal yöntemler: Çekirdeklenme ve büyüme; Üretim yöntemlerinin temel prensipleri; Üretimde kimyasal yöntemler: Çekirdeklenme ve büyüme; Poliol yöntemi, fotokimyasal yöntemler; Sol-jel yöntemi, mikro emülsiyon yöntemi; Elektrokimyasal yöntemler; Fiziksel yöntemler; Üretim yöntemlerinde yeni gelişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nano materyalleri sınıflandırır, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Nano materyallerin uygulama alanlarını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
3 | Nano materyallerin özelliklerini karşılaştırır, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | Nano materyallerin üretim tekniklerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
5 | Nano materyallerin özellikleri üzerine üretim yöntemlerinin etkisini açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Nanoteknolojinin gelecekteki önemini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve nano kimyanın önemi | [1] Sayfa 1-10 |
2 | Nanopartiküller | [1] Sayfa 11-22 |
3 | Nanoteller ve nanoçubuklar | [1] Sayfa 23-33 |
4 | İnce filmler | [1] Sayfa 34-45 |
5 | Nanokompozitler | [1] Sayfa 46-58 |
6 | Özel nano materyaller | [1] Sayfa 59-70 |
7 | Üretim yöntemlerinin temel prensipleri | [1] Sayfa 71-82 |
8 | Üretimde kimyasal yöntemler: Çekirdeklenme ve büyüme | [1] Sayfa 83-90 |
9 | ARASINAV | |
10 | Poliol yöntemi, fotokimyasal yöntemler | [1] Sayfa 91-100 |
11 | Sol-jel yöntemi, mikro emülsiyon yöntemi | [1] Sayfa 101-114 |
12 | Elektrokimyasal yöntemler | [1] Sayfa 115-128 |
13 | Fiziksel yöntemler | [1] Sayfa 129-140 |
14 | Üretim yöntemlerinde yeni gelişmeler | [1] Sayfa 141-150 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] ÖZACAR, M., Nano Materyal Üretim Teknikleri Ders Notları,2008. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |