Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Membran Prosesleri KIM 480 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri Bölüm anabilim dallarına ait temel mesleki derslerin alınmış olması tavsiye edilir.
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RECEP ALİ KUMBASAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Membranlar ve prosesleriyle ilgili temel kavram ve prensiplerini aktarmak; Membran ve membran proseslerinin endüstriyel kullanım alanlarını tanıtmak; Uygun ödevler vererek öğrencilerin bireysel olarak çalışmalarını teşvik etmek.
Dersin İçeriği Membranların tanımı, membranlarla ilgili temel kavramlar, membran malzemeleri, seçimi ve membranların yapısı, membran hazırlama yöntemleri, membranlarda taşınım olayı ve ayırma prensipleri, membran modülleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Membran ve membran prosesleri ile ilgili temel kavramları ve önemli membran proseslerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Sanayide kullanılan membran proseslerini ve çalışma prensiplerini anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Membranların elde edilmeleri konususunda bilgi sahibidir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Klasik ayırma işlemleri yerine geçebilecek membran prosesleri konusunda tahmin ve yorumlarda bulunabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Membran ve modül hazırlanması [1] Bölüm 1, Sayfa 1-10
2 Simetrik membran [1] Bölüm 1, Sayfa 1-10
3 Asimetrik membran [1] Bölüm 1, Sayfa 10-26
4 Seramik ve metal membranlar [1] Bölüm 1, Sayfa 27-28
5 Sıvı membranlar [1] Bölüm 1, Sayfa 28-32
6 Hallow-fiber membranlar [1] Bölüm 1, Sayfa 33-35
7 Membran modülleri [1] Bölüm 1, Sayfa 37-40
8 Pervaporasyon [1] Bölüm 2, Sayfa 2-10
9 ARASINAV
10 Gaz ayırma [1] Bölüm 3, Sayfa 3-30
11 Taşınım olayları [1] Bölüm 4, Sayfa 4-30
12 Taşınım olayları [1] Bölüm 4, Sayfa 4-30
13 Ters ozmoz [1] Bölüm 5, Sayfa 5-50
14 Mikrofiltrasyon [1] Bölüm 6, Sayfa 6-30
Kaynaklar
Ders Notu [1] Baker, R.W., Cussler, E.L., Eykamp, W., Koros W.J., Riley,R.L, Strathmann, H, ‘‘Membrane Separation Systems’’, A Research & Development Needs Assessment by the Department of Energy Membrane Separation Systems Research Needs Assessment Group, Final Report, Volume 2, March 1990.
Ders Kaynakları [2] Rautenbach, R and Albrecht, R, ‘‘ Membrane Processes’’, John Wiley & Sons, New York, USA, 1989.
[3] Tutkun, O ‘‘Membran Prosesler Ders Notları’’, 1996, Sakarya.
[4] Wiston Ho, W.S, Sirkar, K., ‘‘Membrane Handbook’’, Chapman&Hall
New York, USA, 1992..
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi.
2 Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. X
4 Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi.
5 Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi.
6 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. X
7 Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. X
9 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci.
10 Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması
11 Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. X
12 Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi.
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5