Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrokimya | KIM 464 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bölüm anabilim dallarına ait temel mesleki derslerin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimyanın önemli dallarından biri olan elektrokimyayı öğrencilere detaylı bir şekilde öğretmek, bu konuda bilgi edindirmek ve edindikleri bu bilgi birikiminin endüstriyel olarak uygulanmasını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Metal faz özellikleri, elektrolitik iletkenlik, etkinlik katsayısı, iyonik çözeltilerde denge, ara yüzey potansiyelleri, piller, gerilim ölçümü, elektrokimyasal enerji, korozyon oluşumu ve elektrokimyasal kinetik |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrolitik iletkenlik ve metal fazı bilir. | Anlatım, | Sınav, |
2 | İyonik çözeltilerin termodinamik özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Elektrokimyasal pilleri bilir. | Anlatım, Tartışma, | Ödev, |
4 | Elektrokimyasal işlemlerin yürüyüşünü kavrayabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
5 | Elektrokimyasal olarak üretimi açıklıyabilir. | Anlatım, | Sınav, |
6 | Elektrokimyasal yolla enerji üretilebilmesini açıklıyabilir. | Anlatım, | Sınav, |
7 | Elektrokimyasal prensiplerin endüstriye uygulanabilmesini açıklıyabilir. | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metal Fazı | [1] Sayfa 12-44 |
2 | Elektrolitik İletkenlik | [1] Sayfa 45-77 |
3 | Elektrolitik İletkenlik | [1] Sayfa 78-113 |
4 | Etkinlik Katsayısı | [1] Sayfa 114-136 |
5 | Etkinlik Katsayısı | [1] Sayfa 137-158 |
6 | İyonlu Çözeltilerde Denge | [1] Sayfa 159-187 |
7 | İyonlu Çözeltilerde Denge | [1] Sayfa 188-207 |
8 | Ara Yüzlerdeki Elektriksel Potansiyeller | [1] Sayfa 215-227 |
9 | ARASINAV | |
10 | Elektrokimyasal Piller | [1] Sayfa 228-265 |
11 | Gerilim Ölçmelerinin Uygulamaları | [1] Sayfa 279-295 |
12 | Elektrokimyasal Enerji Kaynakları | [1] Sayfa 296-310 |
13 | Korozyon | [1] Sayfa 311-321 |
14 | Elektro Kimyasal Kinetik | [1] Sayfa 359-382 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Zeren, A., Elektrokimya, Birsen Yayınevi, İstanbul 1999. |
Ders Kaynakları | [2] Berkem, A.R.,’Elektrokimya, Final ofset A.Ş. İstanbul.1993. [3] Üneri, S., , Elektrokimya I, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, 1978. [4] Üneri, S., , Elektrokimya II, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, 1979. [5] Bard, A. J., Faulkner, L. R., Electrochemical methods, Fundamentals and applications, John Wiley & Sons, Inc. River Street Hoboken, NJ, 2001. [6] Bockris, O., Reddy, A.K.N., Modern Electrochemistry, PlenumPublishing Corporation. Fifth Ed. New York 1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |