Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki Latince BIY 223 3 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ UZUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm araştırma görevlileri

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin Latince okuma, yazma ve kavrama becerilerini geliştirmektir. Biyoloji biliminde yer alan Latince kökenli temel kavramları öğrenilmesidir.

Dersin İçeriği

Latin dilinin temel yapısı, isimler, sıfatlar, zarflar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Latincede yer alan zarfların tanınması Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
2 Latincede yer alan sıfatların tanınması Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
3 Latincede yer alan isimleri tanınması Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
4 Latin dilinin temel yapısının anlaşılması Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
5 Biyolojide yer alan latince terimlerin kökenlerinin anlaşılması Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Latince’de okunuş ve vurgu
2 Sistematik kuralları ve binomial isimlendirme
3 İsimler
4 İsimler
5 Sıfatlar
6 Sıfatlar
7 Zarflar
8 Edatlar
9 Grekçeden gelen kelime gövdeleri
10 Vize
11 Botanik terimleri
12 Anatomi terimleri
13 Kelime alıştırmaları
14 Kelime alıştırmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Mesleki Latince, Dr. H. Brunner, Prof Dr. N Tanker, Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi yayınları 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
2. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4