Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Zoolojik Müze Metodları BIY 433 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma görevlileri

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Hayvanların müze materyali haline getirilmesini ve müze materyali olarak nasıl saklanacağını öğretmek.

Dersin İçeriği

Hayvanların doğal yaşam ortamlarında tespiti, yayılışları, ilişkileri, çevreye etkileri, çevreden nasıl etkilendikleri ve örnek almak amacıyla toplanmaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Böcekleri tuzak ile yakalayarak toplamayı öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Arazide muhafaza ve depolama; bilgi kaydı, germe işlemlerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Böceklerin yumurta, pupa ve larvalarının preparasyonu hazırlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Kurumuş örneklerin depolanması, muhafazası ve düzenlenmesini yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
5 Omurgalıları (Balıklar, iki yaşamlılar, sürüngenler, kuşlar ve memeliler) toplanmasını öğrenebilme Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
6 Omurgalıların preparasyon ve muhafaza metotlarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müzenin Önemi ve İdeal Bir Müzede Olması Gereken Şartlar
2 Zooloji Müze Materyallerinin Toplanmasında Uyulması Gereken Etik Kurallar
3 Zooloji Koleksiyonların Korunma ve Saklanma Yöntemleri
4 Zooloji Müze Materyalinin Temizlenmesi
5 Karasal ve Sucul Organizmaların Toplanmasında Kullanılan Araçlar
6 Etiket Hazırlama
7 Kurumuş Örneklerin Depolanması
8 Omurgasız Hayvanların Preparasyonu
9 Ara Sınav
10 Balık Preparasyonu
11 Amfibi Preparasyonu
12 Sürüngen Preparasyonu
13 Kuş Preparasyonu
14 Memeli Preparasyonu
Kaynaklar
Ders Notu

1. Gerçek, H., Güven, M.H., Özdamar, Ş.O., Yelken, T.Y. ve Korkmaz, T. Ağustos/August 2011, Yükseköğretim Kurumlarında Etik İlkeler, Sorumluluklar ve Davranış Kuralları, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt/Volume 1, Sayı/Number 2, Sayfa/Pages 80-88.

2. Tübitak, Şubat 2013, Yasal İzin Belgeleri Bilgi Notu, 18s, http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/yasal_izin_bilgi_notu.pdf (02.02.2018)

3. Tübitak, Temmuz-2014, Etik Kurul Onay Belgesi Bilgi Notu, 3s, http://tubitak.gov.tr/sites/default/files/etik_onay_bilgi_notu_23_07_13.pdf (02.02.2018)

4. Geldiay, R. ve Balık, S., 2009, Türkiye Tatlısu Balıkları (VI. Baskı), Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No: 46, Ders Kitapları Dizini No: 16, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova–İzmir, 644s.

5. Özeti, N. ve Yılmaz, İ. 1994, Türkiye Amfibileri, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No: 151, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova–İzmir, 221s.

6. Başoğlu, M. ve Baran, İ, 1977. Türkiye Sürüngenleri I. Kaplumbağa ve Kertenkeleler, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No: 76, İlker Matbaası, Bornova–İzmir, 271s.

7. Başoğlu, M. ve Baran, İ, 1980. Türkiye Sürüngenleri Kısım II. Yılanlar, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No: 81, Ege Üniversitesi Matbaası, Bornova–İzmir, 217s.

8. Elçin, A.E., Erkoç, F., Öztekin, M., Atik, A.D., Sarıkaya, R. ve Selvi, M. 2010, Biyoloji Laboratuvarı ve Arazi Uygulamaları: Canlılar, Ekoloji, Doğayı Koruma, Palme Yayınları: 571, Palme Yayıncılık, Ankara, 378s.

Ders Kaynakları

9. Kıyak, S. 2000, Entomolojik Müze Metodları (Ders Kitabı), Öğün Matbaacılık, Ankara, 201s.

10. Bibby, C. 2000, Jones, M., Marsden, S., Kuş Araştırmaları, Doğa Yayınları, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
4. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 3 10 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5