Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Staj BIY 409 7 0 + 1 1 5
Ön Koşul Dersleri Biyokimya ve Mikrobiyoloji derslerini almış olmak
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU,
Dersin Yardımcıları Bölüm Öğretim Elemanları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin biyoloji alanındaki veya biyoloji ile ilgisi olan alanlardaki işyerlerinde staj yaparak derslerde kazandığı bilgi ve becerilerini uygulama imkanı bulması, ve mesleki olarak iş hayatına hazırlanmasıdır.
Dersin İçeriği Öğrenciler biyolog, biyokimya uzmanı, kimyager, kimya mühendisi, çevre mühendisi, gıda mühendisinin çalıştığı kurumlarda 30 işgünü staj yapar. Staj raporunda, işyerini, ilgili sektörü, ve çalışma birimini tanıtır ve işyerindeki biyokimyasal ve mikrobiyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartları yazar; staj raporunun teslimi; staj raporunun sunumu; değerlendirme.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Biyoloji ile ilgili sektörleri ve işyerlerini tanır. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Mesleki bilgi ve becerilerini farklı biyokimya, patoloji, genetik ve mikrobiyoloji vb. laboratuarlarında ya da çeşitli işletmelerinde uygulayabilir. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Staj yapılan laboratuvarda ya da işletmede günce uygulamaları ya da araç-gereçleri kullanabilme yetisine sahip olur. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Mesleki olarak farklı konularda araştırmalar yapabilir ve öğrendiklerini alanında kullanabilme becerisine sahip olur. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Staj süresince elde ettiği verileri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Laboratuvarda çalışma koşullarını, iş ve işçi sağlığı konularını pekiştirir. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşyeri tanıtımı ve ilgili sektörün tanıtımı
2 Çalışma birimi tanıtımı
3 İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
4 İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
5 İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
6 İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
7 İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
8 İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
9 İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
10 İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
11 İşyerindeki biyolojik analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
12 Staj raporunun teslimi
13 Staj raporunun sunumu
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Standart metotlar (TS, ASTM vb), Ulusal ve uluslar arası bilimsel arama motorları (web of science, sciencedirect vb), İlgili cihazların kullanım klavuz ve metotları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Sözlü Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödev 1 20 20
Sözlü Sınav 1 20 20
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5