Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sitoloji | BIY 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CANSU AKBULUT, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hücre ve organellerin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Hücre Biyolojisinin Tarihçesi, hücrenin genel yapısı, prokaryotik ve ökaryotik hücreler, hücrenin biyokimyasal yapısı, biyolojik yapıları, inceleme araçları, biyolojik sistemlerde temel yapı birimleri, hücre zarı, hücre zarındaki farklılaşmalar, hücre içi zar sistemi ve sitoplazma, golgi kompleksi, mitokondriler, peroksizom, glioksizom, hidrojenozom ve glikozomlar, plastitler ve kloroplast, ribozomlar, lizozomlar, sentriyoller, çekirdek ve çekirdekçik, kromozomlar ve hücre bölünmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücreleri yapısal ve işlevsel özellik yönünden karşılaştırıp farkları ayırt edebilir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Hücre tiplerini sınıflandırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Hücre içeriğinin kimyasal ve biyolojik bileşenlerini sıralayıp tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Hücrenin içerdiği inorganik ve organik moleküllerini tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Hücre zarı ve organellerinin yapı ve fonksiyonlarını açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Tüm organellerin yapı ve fonksiyonlarını karşılaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre Biyolojisinin Tarihçesi, Hücrenin Genel Yapısı | |
2 | Hücrenin Kimyasal Yapısı | |
3 | Prokaryotik ve Ökaryotik Hücreler | |
4 | Hücre Zarı | |
5 | Hücre Zarındaki Farklılaşmalar | |
6 | Hücre İçi Zar Sistemi ve Sitoplazma | |
7 | Hücre İçi Zar Sistemi ve Sitoplazma | |
8 | Golgi Kompleksi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Mitokondriler | |
11 | Plastitler ve Kloroplast | |
12 | Ribozomlar | |
13 | Lizozomlar, Sentriyoller | |
14 | Kromozomlar ve Hücre Bölünmesi, Çekirdek ve Çekirdekçik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Akay, M. T. Sitoloji, 5. Baskı, Palme Yayıncılık, Ankara, 2007, 190 s. 3. Rencüzoğulları, E., Sitoloji, 2. Baskı, Nobel Akademi Yayıncılık, 2018, 248s. 4. Cooper, M.G. ve Hausman R.E., Hücre Moleküler Yaklaşım, 3. Baskı, İzmir Tıp Kitabevi, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |