Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel Biyoloji I BIY 101 1 4 + 2 5 7
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ,
Dersin Yardımcıları

Biyoloji Bölümü Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Biyoloji bilimi, ilgi alanı, yaşamsal moleküller, hücre yapısı, metabolizması ve bölünmesi konularında yeterli ve gerekli bilgilere sahip öğrenciler yetiştirmek

Dersin İçeriği

Biyolojinin konusu, gelişimi, yaşamın inorganik ve organik temeli ve hücre düzeyinde yaşam şekli.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Canlılık öğretisinin on temasını açıklama. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
2 Canlıların kimyasal içeriğini açıklama. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
3 Su ve çevrenin canlı için uygunluğunu açıklama. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
4 Karbon ve canlılardaki molekül çeşitliliğini açıklama. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
5 Makromoleküllerin yapı ve işlevlerini açıklama. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
6 Metabolizmayı açıklama. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
7 Hücre yapısını açıklama. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
8 Zar yapısı ve işlevini açıklama. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
9 Hücre solunumu: Kimyasal enerji eldesini açıklama. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
10 Fotosentezi açıklama. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
11 Hücreler arası iletişimi açıklama. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
12 Hücre döngüsü: Mitoz bölünmeyi açıklama. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
13 Hücre döngüsü: Mayoz bölünmeyi açıklama. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Canlılık öğretisinin on teması
2 Canlıların kimyasal içeriği
3 Su ve çevrenin canlı için uygunluğu
4 Karbon ve canlılardaki molekül çeşitliliği
5 Makromoleküllerin yapı ve işlevleri
6 Metabolizmaya giriş
7 Hücre içinde yolculuk
8 Zar yapısı ve işlevi
9 Ara sınav
10 Hücre solunumu: Kimyasal enerji eldesi
11 Fotosentez
12 Hücrelerarası iletişim
13 Hücre döngüsü: Mitoz bölünme
14 Hücre döngüsü: Mayoz bölünme
Kaynaklar
Ders Notu

1. Campbell, N.A. and Reece, J.B. 2008, Biyoloji. 6. Baskıdan Çeviri, Palme Yayınları: 381, Palme Yayıncılık, Ankara. 

 

Ders Kaynakları

2. Demirsoy, A. 1993, Yaşamın Temel Kuralları, Genel Biyoloji/Genel Zooloji, Cilt-I/Kısım I, Beşinci Baskı, Yayın No: 93-06-Y-0057-04, Meteksan A.Ş., Ankara, 770s.

3. Aktümsek, A. ve Konuk, M. 2013, Genel Biyoloji, 4. Basım, Yayın No: 599, Fen Bilimleri No: 56, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara, 225s.

4. Afyon, A., Kaya, M.A. ve Yağız, D. 2009, Genel Biyoloji Canlılar Bilimi, 3. Baskı, Nobel Yayın No: 715, Fen Bilimleri: 24, Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti. Ankara, 324s.

5. Simon, E.J. 2015, Biyoloji: Öz, Yayın No: 1178, Fen Bilimleri No: 097, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara, 382s.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 9 9
Kısa Sınav 3 6 18
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 175
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7
Dersin AKTS Kredisi 7