Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Almanca I | YBP 113 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DUDU UYSAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 düzeyinde öğrencinin Almanca okuduğunu anlama, konuşma, dinleme ve yazma becerileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 düzeyinde öğrenciye Almanca metinler verilerek, görsel, yazılı ve sözlü metinler verilerek, öğrencilerin günlük hayatta dil kullanımına yönelik alıştırmalar yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Günlük hayatta hakim olduğu konularda çok basit cümleleri anlar ve basit cümleler kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
2 | Kendini ve başkalarını tanıtabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
3 | Başkalarının özel hayatıyla ilgili sorular sorabilir (İkamet yeri, arkadaşları, sahip oldukları şeyler vb.) | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Grup Çalışması, Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Basit ve yavaş iletişimde kedini ifade edebilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sprachhandlungen: grüssen und verabschieden, sich und andere vorstellen | |
2 | Sprachhandlungen: über sich und andere sprechen; Grammatik: W-Frage, Aussagesatz | |
3 | Sprachhandlungen: Zahlen bis 20, Telefonnummer und E-Mail-Adresse nennen; Grammatik: Verben und Personalpronomen I | |
4 | Sprachhandlungen: über Hobbys sprechen, sich verabreden, Wochentage benennen | |
5 | Grammatik: Artikel der, die, das; Verben und Personalpronomen II, Ja/Nein Fragen | |
6 | Sprachhandlungen: über Arbeit, Berufe und Arbeitszeiten sprechen; Grammatik: Plural der Substantive | |
7 | Sprachhandlungen: Plaetze und Gebaeude nennen, Fragen zu Ort Stellen, Texte einer Bildergeschichte zuordnen | |
8 | Grammatik: bestimmter Artikel der die das, unbestimmter Artikel ein, eine; Negationsartikel kein, keine | |
9 | Sprachhandlungen: Dinge erfragen, Verkehrsmittel benennen, nach dem Weg fragen und einen Weg beschreiben | |
10 | Sprachhandlungen: über Essen sprechen, einen Einkauf planen, Gespräche beim Einkauf führen, mit W Fragen Texte verstehen | |
11 | Position im Satz | |
12 | Akkusativ, Verben mit Akkusativ | |
13 | die Uhrzeit verstehen und nennen, Zeitangaben machen | |
14 | Zeitangaben mit am, um, von ... bis |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kapiteltests (A1) Kapitelwortschatz (A1) Glossar Englisch (A1) Unregelmässige Verben |
Ders Kaynakları | Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache- Kursbuch (Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber) Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache - Arbeitsbuch (Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber) Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache - Intensivtrainer (Paul Rusch)
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | ||||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 48 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |