Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması EBB 402 8 2 + 6 5 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. SAİM YILMAZ, Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK, Doç.Dr. ŞÜKRÜ ŞİRİN, Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU, Prof.Dr. OSMAN GÜMAN, Doç.Dr. HABİB KARTALOĞLU, Arş.Gör.Dr. RAVZA AYDIN, Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE TEMİZ, Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA CEVHERLİ, Arş.Gör.Dr. YUNUS KAYMAZ, Dr.Öğr.Üyesi ZİYA ERDİNÇ, Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN, Prof.Dr. SONER DUMAN, Doç.Dr. METİN AYDIN, Doç.Dr. KENAN MERMER, Dr.Öğr.Üyesi ABDULMUTTALİP BAYCAR, Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT, Doç.Dr. AHMET NUMAN ÜNVER, Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, Doç.Dr. BAYRAM DEMİRCİGİL, Doç.Dr. TAMER YILDIRIM, Öğr.Gör. MUSA ÖZİŞ, Doç.Dr. HÜLYA TERZİOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi ZÜBEYDE ÖZBEN DOKAK, Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA, Arş.Gör. FATMA HAYRÜNNİSA ÇİL, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED MÜCAHİD DÜNDAR, Arş.Gör.Dr. TAHİR ÇAĞMAN, Doç.Dr. ABDULLAH İNCE, Arş.Gör. MUHAMMED YETİM, Öğr.Gör. İLYAS ŞANLI, Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR, Dr.Öğr.Üyesi ESRA AKAY DAĞ, Doç.Dr. EMRAH KAYA, Prof.Dr. ALİ KARATAŞ, Öğr.Gör.Dr. BETÜL ÖZDİREK ŞAHİN, Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK, Öğr.Gör. SÜMEYYE BALIKÇI, Dr.Öğr.Üyesi SEYFETTİN HARUNİ, Doç.Dr. HAMDİ ÇİLİNGİR, Doç.Dr. AHMET SELMAN BAKTI, Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH ÖZCAN, Prof.Dr. HASAN MEYDAN, Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı, görev yapacak öğretmen adaylarına alanları ve öğretmenlik formasyonuyla ilgili temel bilgi ve beceri ve deneyimin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, portfolyo hazırlama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretmenlik mesleği becerisi elde eder. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Öğretmenlik uygulaması gözlem raporlarını yazma becerisi kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Okuldaki eğitim faaliyetlerine katkıda bulunur. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Ölçme ve değerlendirme araçlarını doğru kullanmayı öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Gerçek sınıf ortamında sınıf yönetimi becerisi kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Ders planları hazırlar ve gerçek sınıf ortamında uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
7 Uygulama okulundaki öğretme ve öğrenme etkinliklerini gözler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretmenlik uygulaması dersinin tanıtılması, uygulama okulunu ve uygulama öğretmenini tanıma
2 Dönem planının hazırlanması (zaman çizelgesi, uygulama günlükleri, yasal metinlerin incelenmesi, ders anlatımlarının planlanması vb.)
3 Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama
4 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
5 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
6 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
7 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
8 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
9 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
10 Öğrencilerin istenmeyen davranışlarını yönetme planı hazırlama
11 Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme
12 Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu doldurma
13 Portfolyo hazırlama
14 Uygulama dosyasının teslim edilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. R. Efe (2010). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması. Ankara: Anı Yayıncılık.
2. YÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Performans Görevi (Uygulama) 25
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 6 6
Performans Görevi (Uygulama) 16 4 64
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 190
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,6
Dersin AKTS Kredisi 8