Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Belgesel Film | GIT 415 | 7 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. SAVAŞ YAVUZ |
Dersi Verenler | Arş.Gör. SAVAŞ YAVUZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin kendi projesini yapım aşamalarına uygun biçimde hazırlaması, kapsamlı ve detaylı bir araştırma evresinden sonra anlatım yapısını ve bakış açısını oluşturarak belgesel filmini yapmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Belgesel film yapımına ilişkin kuramsal bilgiler,öğretim elemanı tarafından çoklu ortam araçları kullanılarak öğrencilere aktarılacaktır. Derste işlenen konularla ilgili örnek belgesel film türlerinden yararlanılacak, buna paralel olarak öğrencinin kendi yapım önerileri de bu bilgiler ışığında değerlendirilecek ve yapım takvimine uygun biçimde yapımın gerçekleştirilmesi sağlanacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belgesel sinemanın tanımını ve temel kavramlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Bilginin ve estetiğin sentezine ulaşma yöntemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Proje hazırlama/geliştirme yöntemini, uygulayarak kavrar. Yaratıcılığını proje ile deneyimler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | |
4 | Belgesel sinema algısı değişir ve gelişir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | |
5 | Bir konunun/ bir fikrin nasıl 'belgesel sinema' anlatısına dönüşebileceğini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Belgesel Filmin Doğuşu, Tanımı, Amacı ve Özellikleri | Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul. Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları |
2 | Belgesel Film Türleri ve Bu Alana Yaklaşımlar | Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul. Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları |
3 | Belgesel Sinemanın Dayandığı Temel Değerler | Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul. Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları |
4 | Belgeselde Araştırma Nasıl Yapılır? | Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul. Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları |
5 | Öğrenci Projelerinin Belirlenmesi. Fikirden- filme "proje" üretme yöntemi. | Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul. Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları |
6 | Belirlenen Fikrin Geliştirilmesi. Proje Önerisi Yazımı ve Sunumu. | Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul. Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları |
7 | Prodüksiyon Aşaması. Belgesel İçin Gerekli Donanım, İçerik ve Teknik Ekibin Belirlenmesi ve Sunumu | Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul. Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları |
8 | Belgesel Projelerinin Paylaşılması ve Tartışılması | Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul. Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları |
9 | Anlatım Dilinin Belirlenmesi, Röportaj Teknikleri | Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul. Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları |
10 | Yapımların Koordinasyonu ve Sürecin Takip Edilmesi | Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul. Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları |
11 | Yapımların Koordinasyonu ve Sürecin Takip Edilmesi | Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul. Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları |
12 | Post-Prodüksiyon: Kurgu Öncesi Hazırlık | Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul. Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları |
13 | Belgeselin Kurgulanması ve İzlenmesi, Projeler Üzerinden; Yaratıcılık, Estetik, Anlatım Teknikleri ve Sinema Dilinin İrdelenmesi. | Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul. Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları |
14 | Belgeselin Kurgulanması ve İzlenmesi, Projeler Üzerinden; Yaratıcılık, Estetik, Anlatım Teknikleri ve Sinema Dilinin İrdelenmesi. | Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul. Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Belgesel Filmin Yapısal Gelişimi ve Türkiye'ye Yansıması, Simten Öngören Gündeş, Der Yayınları, İstanbul Belgeseller nasıl yapılır, Nasıl Dağıtılır?, Andy Glynne, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul Belgesel Sinema, Adalı Bilgin, Hil Yayınları, İstanbul Belgesel Sinema, Rotha Poul, İzdüşümYayınları Belgesel Film Yapım Teknikleri, Seyide Parsa, Punto Yayıncılık, Belgesel Sinemaya Giriş, Nichols Bill, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbıl Tanıklıklar Sineması, İpek Özgür, Agora Kitaplığı, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |