Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | MZB 590 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHİR MAK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hasan Hüseyin Şahin |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bilim, araştırma, metod, teknik, veri toplama teknikleri, bilimsel metinlerin özellikleri gibi konularda öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirme. |
Dersin İçeriği | Bilgi ve Bilim Kavramları, Bilim Dallarının Tasnifi, Sosyal Bilim Kavramı ve Tanımı, Bilimsel Metod ve Aşamaları, Bilimsel Araştırmanın Türleri ve Özellikleri, Veri Toplama Teknikleri, Alan Araştırması, Monografiler, Gözlem Tekniği ve Özellikleri, Görüşme Tekniği ve Özellikleri, Anket Tekniği ve Özellikleri, Verilerin İşlenmesi ve Değerlendirilmesi, Araştırma Metninin Yapısı, Rapor Hazırlama Makale ve Tez Hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kavramlar: Bilim, bilgi kaynakları, bilimsel yöntem, araştırma, kuram ile ilgili temel bilgilere sahip olur. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Bilimsel araştırma tekniklerini ve özelliklerini tanımlar. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
3 | Veri toplama araçlarını tanır ve kullanılış amaçlarını bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
4 | Bilimsel araştırma sürecinin temel yapısını fark eder. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
5 | Bilimsel metinler oluşturur. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
6 | Raporlaştırma aşaması ile ilgili uygulama yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Arslantürk, Z.(2001), Araştırma metod ve Teknikleri, İstanbul: Çamlıca Yayınları. Karahasanoğlu, S., ve Yavuz, E.D., (2015), Müzikte Araştırma Yöntemleri, İstanbul: İTÜ Yayınları. Doğanay, A., Ataizi, M., Şimşek A., BAlaban, S., Akbulut, Y., (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Eskişehir: AÜ Web-Ofset. Goldstein, K., S.,(1977), Sahada Folklor Derleme Metodları, çev: Ahmet E. Uysal, Ankara: Başbakanlık Basımevi. Özer, Y., (2002), Müzik Etnografisi Alan Araştırmasında Yöntem ve Teknik, İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. Çobanoğlu, Ö., (2016), Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları.
|
Ders Kaynakları | M. DUVERGER (Çev. Ünsal Oskay) Sosyal Bilimlere Giriş, Bilgi Yayınevi, 1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri sınıflandırır. | X | |||||
2 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri analiz eder. | X | |||||
3 | Müzik bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar yapabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme yeteneği kazanır. | X | |||||
4 | Müzik bilimine dair alt problemleri belirler ve çözümler üretir. | X | |||||
5 | Müzik bilimine dair saha çalışmalarını yürütme ve derleme yapabilme yeteneği kazanır. | X | |||||
6 | Müzik biliminde öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için alternatif çözümler geliştirir. | X | |||||
7 | Müzik bilimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip ederek, alan dışındaki gruplara aktarabilir. | X | |||||
8 | Müzik bilimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri topluma yansıtabilir. | X | |||||
9 | Müzik bilimi alanına dair edindiği bilgileri problem çözme ve farklı disiplinlerde uygulayarak sentezleyebilir. | X | |||||
10 | Müzik bilimi alanı ile ilgili sorunların çözümünde liderlik yapabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |