Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | ELT 500 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul ders bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FİRDEVS KARAHAN, Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burcu KOÇ |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu ders, Yüksek Lisans öğrencileri için tasarlanmıştır ve bilimsel ve eğitimsel araştırma metodolojisi ve tekniklerine ilişkin konuları kapsamlı bir şekilde sunmaktadır. Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırma metodolojisi ve tasarımının temel kavramlarını ve unsurlarını anlamalarına yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, etik ilkeler, farklı araştırma türleri, eğitim araştırması planlama ve yürütme, veri toplama, analiz ve yayma prosedürleri ve makale yazma teknikleri dahil olmak üzere birçok önemli konuyu ele alarak bilimsel eğitim araştırması yapmanın teorik ve pratik bilgisini öğretmeyi içermektedir. Öğrencilerden ayrıca bu dersin bir gereği olarak kendi araştırmalarını tasarlamaları ve sunmaları beklenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve temel kavramları, bilim tarihine ilişkin temel bilgileri bilir ve kavrar. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Bilimsel araştırmanın yapısını, bilimsel yöntemleri ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşleri kavrar ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Problemi, araştırma modelini, evren ve örneklemi bilir ve kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Verilerin toplanmasını, toplanma yöntemlerini ve kaydedilmesini bilir, uygular ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | sf. 2-23 |
2 | Başlıca araştırma örnekleri | sf. 25-41 |
3 | Etiklik | sf. 43-98 |
4 | Veri toplama araçları | sf. 100-131 |
5 | Tasarlama | sf. 137-159 |
6 | Çözümleme unsuru | sf. 162-183 |
7 | Araştırmayı sunma | sf. 185-220 |
8 | Vize | sf. 2-220 |
9 | Akademik yazma çözümlemesi | sf. 221-248 |
10 | Araştırmada veri tabanları ve kaynaklar | sf. 250-292 |
11 | Güncel araştırmaları değerlendirme | sf. 297-307 |
12 | Araştırmanın geleceği | sf. 308-320 |
13 | Yayınlama | sf. 322-393 |
14 | Genel Değerlendirme | sf. 2-393 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | American Psychological Association. (2019). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Demirel, F., Karadeniz, Ş., & Çakmak, E. K. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri (28th edition). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Ders Kaynakları | Tüm öğrenciler aşağıdaki kaynaklardan oluşan ders kaynağına sahip olmalıdır: Brown, J. D., & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research: An introduction to the theory and practice of second language research for graduate/master's students in TESOL and applied linguistics, and others. Oxford: Oxford University Press. Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education (8th ed.). New York, NY: Routledge. Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed-methods approaches (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications. Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: Quantitative, qualitative, and mixed methodologies. Oxford: Oxford University Press. Hinkel, E. (Ed.). (2011). Handbook of research in second language teaching and learning. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Hinkel, E. (Ed.). (2011). Handbook of research in second language teaching and learning: Volume II. New York, NY: Routledge. Mackey, A., & Gass, S. M. (2005). Second language research: Methodology and design. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. McKay, S. L. (2006). Researching second language classrooms. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | X | |||||
9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | X | |||||
10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | X | |||||
14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | X | |||||
15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 30 |
4. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |