Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Scıentıfıc Research Technıques and Semınar | BIY 500 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HATİCE TUNCA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, Dr.Öğr.Üyesi KENAN TUNÇ, Prof.Dr. ALİ UZUN, Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY, Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU, Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, Prof.Dr. ŞULE BARAN, Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ, Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK, Doç.Dr. CANSU AKBULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Discussion, Brain Storming, | Testing, Homework, | |
2 | Brain Storming, Discussion, | Homework, Testing, | |
3 | Brain Storming, Motivations to Show, Question-Answer, Lecture, | Testing, Homework, | |
4 | Lecture, | Homework, | |
5 | Motivations to Show, Lecture, | Homework, | |
6 | Motivations to Show, Lecture, | Testing, | |
7 | Motivations to Show, Discussion, Lecture, | Testing, | |
8 | Motivations to Show, Discussion, Question-Answer, Lecture, | Performance Task, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Providing methods of development and obtaining information methods at the specialist scale | X | |||||
2 | To be able to practice the subject | X | |||||
3 | Having a basic knowledge in related field literature | X | |||||
4 | Explain and discuss the results | X | |||||
5 | Identify original topics | X | |||||
6 | Has the ability to use his / her achievements in biology in interdisciplinary studies. | X | |||||
7 | Develops attitude towards project-based work. | X | |||||
8 | Academic and cultural accumulation contributes to the process of being information society. | X | |||||
9 | Can use computer and information technology at advanced level in accordance with its purposes. | X | |||||
10 | Develop a positive attitude towards life-long learning. | X | |||||
11 | Develops knowledge at the level of expertise in the relevant disciplines, based on biology level qualifications. | X | |||||
12 | It is an individual who is sensitive to universal and social values, who observes, investigates, produces, and has ethical values in the fields / practices in his / her field of study. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Mid-terms | 1 | 20 | 20 |
Assignment | 1 | 30 | 30 |
Performance Task (Seminar) | 1 | 30 | 30 |
Final examination | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |