Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik İngilizce | MMM 211 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin ilgi duyduğu mesleki ve uzmanlık alanlarına yönelik kullanabilecekleri İngilizce teknik terimlerin öğrenilmesini sağlamak, derste not alma tekniklerini kullanmalarını sağlamak, alanlarına özgü konularda yabancı veri tabanlarını da kullanarak kaynak taraması yapabilmelerini, intihal yapmadan belirlenen bir teknik konuda en az 2000 kelimelik araştırma yazısı hazırlayabilmelerini sağlamak, yararlanılan kaynaklara doğru bir şekilde atıf yapabilmeleri ve kaynakça listesi hazırlayabilmelerini ve ayrıca kendi özgün yorumları ile araştırma sonuçlarını değerlendirebilmelerini sağlamak şeklinde tanımlanabilir. |
Dersin İçeriği | İngilizce olarak metalurji ve malzeme mühendisliği ile ilgili mesleki ve teknik alanlarda sıklıkla kullanılan terim ve kavramlar, not tutma teknikleri, kaynak taraması, araştırma yapma ve özgün anlatımları da içeren analiz ve yorumlarla sonuçların raporlanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında sıklıkla kullanılan İngilizce teknik terimleri kullanabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Mesleki konuda ilgi alanına yönelik kaynak taraması yapabilir. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
3 | Veri tabanlarından elde edilen bilgileri analiz edebilir. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, |
4 | Derlenen bilgileri özgün anlatım ve yorumlarını da ekleyerek intihal kurallarını da dikkate alarak raporlayabilir. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Not tutma teknikleri | |
2 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında sıklıkla kullanılan İngilizce teknik terim ve kavramlar | |
3 | Veri tabanlarının kullanımı ve kaynak taraması | |
4 | Veri tabanlarının kullanımı ve kaynak taraması | |
5 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında sıklıkla kullanılan İngilizce teknik terim ve kavramlar bunlarla ilişkilendirilmiş özgün araştırma sonuçlarının analizi | |
6 | Veri analizi | |
7 | Veri analizi ve raporla | |
8 | Metinlerin değiştirilerek yazılması (paraphrasing) | |
9 | Metinlerin değiştirilerek yazılması (paraphrasing) | |
10 | İlgi alanına yönelik kaynak taraması | |
11 | Kaynakların tasnifi, intihal ve verilerin analizi | |
12 | Rapor hazırlama, atıf yapma teknikleri ve kaynak gösterimi | |
13 | Rapor hazırlama, atıf yapma teknikleri ve kaynak gösterimi | |
14 | Rapor sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dönem başında haftalık olarak SABIS te paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | “English for academic purposes : a guide and resource book for teachers” / R. R. Jordan. SAÜ Kütüphanesi, 428.0071 J64, 1997. “Foundations of writing: developing research and academic writing skills” / Carolyn M. Spencer ; Beverly Arbon, SAÜ Kütüphanesi 686.224 S745 1997. “Read to think, think to write : the ultimate integrated skills course for critical thinking and academic writing” / Payam Danesh ve diğerleri SAÜ Kütüphanesi, 428.24 R282 2002. “Reading and writing in the academic community” / Mary Lynch Kennedy ; Hadley M. Smith. SAÜ Kütüphanesi, 808.042 K35 2006. “Effective academic writing 1 : The paragraph” / Alice Savage ; Masoud Shafiei, 808.042076 S263, 2006. “Effective academic writing 1 : The short essay” / Alice Savage ; Patricia Mayer, 808.042076 S263, 2006. “English for academic purposes II” / Ayten Doğu Bağcı ve diğerleri, 428.0071 E58 2005. “Research perspectives on English for academic purposes” / Editörler John Flowerdew, Matthew Peacock, 428.0071 R432 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |