Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzaktan Eğitimde Öğretim Tasarımı | UET 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ZELİHA DEMİR KAYMAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ZELİHA DEMİR KAYMAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, uzaktan eğitimde ders tasarımı ve geliştirilmesi basamaklarını kavrayabilmek. |
Dersin İçeriği | Uzaktan öğretimde öğretim tasarımı, kuramları, modelleri ve uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan eğitimde öğretim tasarımı özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
2 | Öğretim tasarımında uzaktan öğrenme kuramlarının önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
3 | Uzaktan öğretime uygun bir öğretim tasarımı yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Öğretim tasarımı | |
3 | Uzaktan eğitimde öğretim tasarımı | |
4 | Uzaktan eğitimde öğretim tasarımına etki eden faktörler | |
5 | Uzaktan eğitimde Sistem yaklaşımı | |
6 | Genel tasarım yaklaşımı | |
7 | Ara sınav | |
8 | Uzaktan eğitimde önemli olan tasarım faktörleri | |
9 | Uzaktan eğitimde öğretim yöntem ve stratejileri | |
10 | Uzaktan eğitimde öğretim ortamı | |
11 | Uzaktan eğitim tasarım modeli | |
12 | Projelerin sunumu | |
13 | Projelerin değerlendirilmesi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|