Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma III | TMB 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tonalite ve akor kavramını öğrenmelerinin sağlanması. |
Dersin İçeriği | 2 arızalıya kadar olan majör ve minör tonlarla ilgili dikte, deşifre ve solfej çalışmaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tonalite kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
2 | Majör ton kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
3 | Minör ton kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
4 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri okur | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | |
5 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri dikte eder | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | |
6 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri deşifre eder. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
7 | Değişik tonlarda ezgiler besteler | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
8 | Değişik tonlarda, Fa anahtarında yazılmış ezgileri okur | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geçen dönem tekrarı ve diziye yabancı seslerle solfej okumaları, tonalite konusu | |
2 | Sol majör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları, movable do solfej çalışmaları | |
3 | Mi minör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları ve movable do | |
4 | Mi minör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları ve movable do | |
5 | Fa majör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları, majör ve minör 1. Çevrim akorlar | |
6 | Fa majör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları, majör ve minör 1. Çevrim akorlar | |
7 | Majör ve minör dizilerin 1-4-5. Derece akorları ile tam kadans okuma çalışmaları Majör ve minör | |
8 | ||
9 | Re majör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları, Dominant 7’li akoru çözümü ve solfej çalışmaları | |
10 | Si minör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları, | |
11 | Si bemol Majör Tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları | |
12 | Sol Minör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları | |
13 | 3 sesli akorların duyum çalışmaları ve temel ve 1. Çevrim akor diktesi | |
14 | 3 sesli akorların duyum çalışmaları ve temel ve 1. Çevrim akor diktesi devamı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Albert Lavinyak, Volume 1A, 2A |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |