Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tıbbi İngilizce DHF 280 2 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri

1. Yıl derslerinden başarılı olmak.

Önerilen Seçmeli Dersler

---

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. NERMİN KICIR
Dersi Verenler Öğr.Gör. NERMİN KICIR,
Dersin Yardımcıları

Yabancı Diller Bölümü Öğretim Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B2 düzeyinde İngilizcede;
- Dinlediklerini anlamaları,
- Karşılıklı konuşabilmeleri,
- Okuduklarını anlamaları,
- Kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Tıp alanında yurt içinde ya da İngilizce konuşulan ülkelerdeki çalışma koşullarında gerekecek dil becerileri. Sağlık alanı öğrencilerinin tıbbi metinleri okuyup anlamaları, tıbbi sınavlarda başarılı olmaları ve hastalar ve meslektaşları ile etkili ve doğru iletişim kurmaları için ihtiyaç duydukları kelimeler ve dil becerileri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur. Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Uzmanlık alanındaki teknik tartışmalar da dahil olmak üzere hem somut hem de soyut konulardaki karmaşık metinlerin ana fikirlerini anlayabilir. Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
3 Her iki taraf için de zorlama olmadan anadili konuşmacılarla düzenli etkileşimi mümkün kılan bir derece akıcılıkla etkileşime girebilir. Bireysel Çalışma, Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, Proje / Tasarım,
4 Çok çeşitli konularda net, ayrıntılı metinler üretebilir ve çeşitli seçeneklerin avantaj ve dezavantajlarını veren güncel bir konu üzerine bakış açısını açıklayabilir. Örnek Olay, Rol Oynama, Tartışma, Soru-Cevap, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Presenting complaints: Understanding culture Interpreting body language Medicine-1 Ders Kitabı 1. Ünite
2 Presenting complaints: Understanding culture Interpreting body language Medicine-1 Ders Kitabı 1. Ünite
3 Working in general practice: Short questions in the general history General practice in the UK Medicine-1 Ders Kitabı 2. Ünite
4 Working in general practice: Short questions in the general history General practice in the UK Medicine-1 Ders Kitabı 2. Ünite
5 Instructions and procedures: Preparation for carrying out a procedure Medicine-1 Ders Kitabı 3. Ünite
6 Instructions and procedures: Preparation for carrying out a procedure Medicine-1 Ders Kitabı 3. Ünite
7 Reading Bank 1-2-3 Medicine-1 Ders Kitabı Reading Bank (52-64)
8 Explaining and reassuring: Research into complaints Medicine-1 Ders Kitabı 4. Ünite
9 Explaining and reassuring: Research into complaints Medicine-1 Ders Kitabı 4. Ünite
10 Dealing with medication: Prescribing drugs in hospital, clinical incident reporting Medicine-1 Ders Kitabı 5. Ünite
11 Dealing with medication: Prescribing drugs in hospital, clinical incident reporting Medicine-1 Ders Kitabı 5. Ünite
12 Lifestyle: Sympathy and empathy, research in medicine Medicine-1 Ders Kitabı 6. Ünite
13 Lifestyle: Sympathy and empathy, research in medicine Medicine-1 Ders Kitabı 6. Ünite
14 Reading Bank 4-5-6 Medicine-1 Ders Kitabı Reading Bank (52-64)
15 Parents and young children: Reassurance, baby's six-week check, applying for work Medicine-1 Ders Kitabı 7. Ünite
16 Parents and young children: Reassurance, baby's six-week check, applying for work Medicine-1 Ders Kitabı 7. Ünite
17 Communication: Understanding patients, asking and responding to open questions, information web search Medicine-1 Ders Kitabı 8. Ünite
18 Communication: Understanding patients, asking and responding to open questions, information web search Medicine-1 Ders Kitabı 8. Ünite
19 Working in psychiatry: Asking about self-harm, describing patients Medicine-1 Ders Kitabı 9. Ünite
20 Working in psychiatry: Asking about self-harm, describing patients Medicine-1 Ders Kitabı 9. Ünite
21 Reading Bank 7-8-9 Medicine-1 Ders Kitabı Reading Bank (52-64)
22 Terminal illness and dying: Care in the community, recognising patients' emotions, informing a relative about death Medicine-1 Ders Kitabı 10. Ünite
23 Terminal illness and dying: Care in the community, recognising patients' emotions, informing a relative about death Medicine-1 Ders Kitabı 10. Ünite
24 Working in a team: Politeness in different cultures, appropriate responses, asking a senior colleague for help Medicine-1 Ders Kitabı 11. Ünite
25 Working in a team: Politeness in different cultures, appropriate responses, asking a senior colleague for help Medicine-1 Ders Kitabı 11. Ünite
26 Diversity at work: Asking about culture, spiritual needs in palliative care, name awareness, avoiding and responding to tactless comments Medicine-1 Ders Kitabı 12. Ünite
27 Diversity at work: Asking about culture, spiritual needs in palliative care, name awareness, avoiding and responding to tactless comments Medicine-1 Ders Kitabı 12. Ünite
28 Reading Bank 10-11-12 Medicine-1 Ders Kitabı Reading Bank (52-64)
Kaynaklar
Ders Notu

---

Ders Kaynakları

 Medicine-1 (Oxford English For Careers) Ders Kitabı
Oxford University Press Dictionary

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir.
2 Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar.
3 Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular.
4 Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar.
5 Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir.
6 Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir.
7 Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır.
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. X
9 Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır.
10 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 2 4 8
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,4
Dersin AKTS Kredisi 2