Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Teknik Resim ve Perspektif I RSM 103 1 1 + 2 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. MUSTAFA EMRAH ÖZARAS
Dersi Verenler Arş.Gör. MUSTAFA EMRAH ÖZARAS,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çizim araç ve gereçlerini yönetir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Performans Görevi,
2 Teknik resim çizim tekniklerini ve ilkelerini tanır. Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Ödev,
3 Üç boyut ve mekan algısını geliştirir. Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav,
4 Tasarım etüdlerinde geometri bilgisini kullanır. Gösterip Yaptırma, Performans Görevi, Ödev,
5 Tasarım aşamasında desen, form ve kompozisyonu oluştururken gereken çizgi, yüzey ve kütleyi tanır. Proje / Tasarım,
6 Tasarımı gerçekleştirirken ve sunarken perspektif bilgisini kullanır. Performans Görevi, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ÇAĞLARCA Sadettin, Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, İnkılâp Kitabevi, İstanbul, 1991

METZGER Phil, The Art of Perspective, North Light Books, Cincinnati

NORLING Ernest, Perspective Drawing, Foster Art Service, USA

NORLING Ernest, Perspective Made Easy, Dover Publications inc. Mineola, New York

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
1. Kısa Sınav 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi 3