Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik Resim ve Perspektif I | RSM 103 | 1 | 1 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MUSTAFA EMRAH ÖZARAS |
Dersi Verenler | Arş.Gör. MUSTAFA EMRAH ÖZARAS, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çizim araç ve gereçlerini yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
2 | Teknik resim çizim tekniklerini ve ilkelerini tanır. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev, |
3 | Üç boyut ve mekan algısını geliştirir. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, |
4 | Tasarım etüdlerinde geometri bilgisini kullanır. | Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, Ödev, |
5 | Tasarım aşamasında desen, form ve kompozisyonu oluştururken gereken çizgi, yüzey ve kütleyi tanır. | Proje / Tasarım, | |
6 | Tasarımı gerçekleştirirken ve sunarken perspektif bilgisini kullanır. | Performans Görevi, Portfolyo, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ÇAĞLARCA Sadettin, Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, İnkılâp Kitabevi, İstanbul, 1991 METZGER Phil, The Art of Perspective, North Light Books, Cincinnati NORLING Ernest, Perspective Drawing, Foster Art Service, USA NORLING Ernest, Perspective Made Easy, Dover Publications inc. Mineola, New York |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |