Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Edebiyat Eleştirisi ADE 232 4 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NURHAN ULUÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. NURHAN ULUÇ,
Dersin Yardımcıları

Dr. Dudu UYSAL

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Edebiyat eleştirisi hakkında genel bilgi sunarak farklı eleştiri yöntemleri hakkında eleştirel

düşünmeyi geliştirmek.

Dersin İçeriği

Edebiyat eleştirisinin tanımı, içeriği ve işlevini öğrenme ve eleştiri türlerini kavrama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Edebi eleştiri hakkında genel bilgileri tanır. Anlatım, Sınav,
2 Edebi eleştiri türlerini betimler. Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
3 Edebiyat eleştirisini nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
4 Edebiyat eleştirisi ile birlikte farklı dönemlere özgü eleştiri akımlarını tanır. Tartışma, Ödev,
5 Edebiyat ile toplum, yazar ve eser arasındaki ilişkiyi tartışır. Gösteri, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Edebiyat eleştirisinin tanımı, içeriği ve işlevi
2 Edebiyat eleştirisinin tanımı, içeriği ve işlevi
3 Yansıtma kuramı
4 Yansıtma kuramı
5 Dış dünyaya ve topluma dönük eleştiri
6 Anlatımcılık kuramı
7 Anlatımcılık kuramı
8 Ara sınav
9 Yeni eleştiri
10 Yapısalcılık
11 Esere dönük eleştiri
12 Esere dönük eleştiri
13 Okura dönük eleştiri
14 Okura dönük eleştiri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yay., İstanbul, 2006.
Tahsin Yücel, Eleştiri Kuramları, İş Bankası Yay., İstanbul, 2007.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 20 40
Ödev 2 10 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5