Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Sorumluluk İletişimi HIR 534 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞÇE BORAN
Dersi Verenler Doç.Dr. TUĞÇE BORAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği

Sosyal sorumluluk kavramı hakkında bilgi sahibi olmak. Kurumların sosyal sorumluluklarının kapsamı ve uygulamaların önemi hakkında bilgi vermek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal sorumluluğun halkla ilişkiler açısından önemini kavrar. Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA
2 KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUĞUN TARİHSEL GELİŞİMİ -1
3 KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUĞUN TARİHSEL GELİŞİMİ -2
4 KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUĞUN AMAÇ VE ÖNEMİ
5 SOSYAL SORUMLULUĞUM KAPSAMI
6 SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNDE UYGULAMA ALANLARI -1
7 SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNDE UYGULAMA ALANLARI -2
8 6 SOSYAL GİRİŞİM VE VAKA ANALİZİ
9 SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI VE KURUMSAL VAKIFLAR
10 SOSYAL RAPORLAMA
11 ULUSLARARASI ANLAŞMALAR VE STANDARTLAR
12 SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
13 SOSYAL SORUMLULUK VE İTİBAR
14 VAKA ANALİZİ VE TARTIŞMA
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Türkiye'den Uygulama Örnekleriyle Kurumsal Sosyal Sorumluluk

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir.
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir.
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder.
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar.
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder.
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır.
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur.
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser.
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)