Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Marketıng Management EBA 501 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Res. Assis. Volkan Göktaş, Res. Assis. Ayşegül Karataş

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

The objective of this course is to discuss the marketing management's policy at the level of graduate degree. The target is to help students to learn the marketing issues and help them gain a managerial point of view. The other objectives of this course are, to explain the change in consumer behavior, the change in marketing environment, and the effect of these changes in the marketing marketing management. In this course it is also aimed to explain the choice of target market and strategies regarding the marketing mix from a managerial point of view. 

Dersin İçeriği

In this course, it is intended to, investigate the marketing definition and the fundamental factors influencing marketing activities, to explain the marketing mix (which is an element of marketing process), and to explain the principles of marketing functions.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

ALTUNIŞIK, R. Ş. ÖZDEMİR ve Ö. TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yiönetimi, Beta Yayınevi.

The books, book chapters or other resources cited above

Ders Kaynakları

Cemal YÜKSELEN, Pazarlama İlkeler Yönetim ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2007
Hamdi İSLAMOĞLU, Pazarlama Yönetimi- Beta Yayıncılık, 2006.
Yavuz ODABAŞI ve Gülfidan BARIŞ Tüketici Davranışları, MediaCat, 2002.
İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 2006
Ahmet H. İSLAMOĞLU ve Remzi ALTUNIŞIK, Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya Kitabevi, 2007.
Ömer Baybars TEK, Pazarlama İlkeleri, Beta Yayınları, 2002.
Mehmet OLUÇ, Temel Pazarlama Kavramları, Beta Yayıncılık, 2006

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Demonstrate understanding of the business fundamentals and the business functions including economics, finance, marketing, accounting and management.
2 Evaluate an organization’s strategic direction and organizational integration.
3 Identify and evaluate the logic, validity, and relevance of data and/or information.
4 Make informed and feasible conclusions and recommendations.
5 Write business documents that are clear, concise and logical.
6 Developing effective and understandable verbal communication skills
7 To develop suggestions for the sustainability of organizations and social responsibility studies.
8 Analyzing ethical conflicts and producing effective solutions.
9 Formulate strong approaches to lead others according to their individual leadership styles
10 To be able to interact effectively in teams.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)