Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Preventıve Guıdance and Crısıs Management | ORH 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT İSKENDER, |
Dersin Yardımcıları | Res. Asisst. Çınar Kaya |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ensuring that psychological counselors are self-conscious about the trauma. |
Dersin İçeriği | Definition and Scope of trauma, Post-Traumatic Stress Reactions, Effects of Trauma on Individuals and Families |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Recognizes the critical events | Lecture, Simulation, Case Study, | Testing, Homework, |
2 | Recognizes trauma. | Lecture, | Testing, Homework, |
3 | Recognizes thepsychology of loss. | Lecture, Discussion, Simulation, | Testing, Homework, |
4 | Recognizes the methods of children for recovery in disasters. | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, |
5 | Recognize the psychological results of earthquakes. | Lecture, Discussion, | Testing, Homework, |
6 | Recognizes the process of mourning. | Lecture, Discussion, Case Study, | Testing, Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Definition and Scope of trauma | |
2 | Post-Traumatic Stress Response | |
3 | Effects of Trauma on Individuals and Families | |
4 | Psychological Information after Critical events, Trauma and Loss. | |
5 | The methods of children for recovery in disasters. | |
6 | Identification and mitigation of earthquake´s psychological results | |
7 | Mourning | |
8 | Preparation of appropriate settings for a successful ıntervention group | |
9 | Framework of the recovery | |
10 | Implementation Principles | |
11 | Identification of At-Risk Students | |
12 | Psycho-social classroom ıntervention for earthquake victim students | |
13 | Psycho-social ıntervention | |
14 | Evaluation |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Gupta L, Ve Diğerleri , Çocuklar Ve Felaket. Toplanma Tekniklerinin Öğretilmesi, MEB- UNİCEF : Psiko-Sosyal Okul Projesi, Türkiye Haziran 2001 Öztan N, Ve Diğerleri , Travma Sonrası Normal Tepkiler, MEB- UNİCEF Psiko-sosyal Okul Projesi,Türkiye Aralık 2001 , (Yayımlanmamış Lisans Tezi), U.Ü.İ.F., Bursa-1997 |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 4 | 64 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 7 | 112 |
Mid-terms | 1 | 10 | 10 |
Assignment | 1 | 10 | 10 |
Final examination | 1 | 15 | 15 |
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 7 | 112 |
Mid-terms | 1 | 10 | 10 |
Assignment | 1 | 10 | 10 |
Final examination | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 406 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 16,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |