Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortodonti I | DHF 308 | 3 | 1 + 0 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi REFİKA TOPAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi REFİKA TOPAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Prenatal ve postnatal büyüme – gelişimi, normali ve normalden sapan durumlar ile çene-yüz sisteminin fonksiyon ve estetiğine ortodontik açıdan yaklaşmayı öğretmek, İskeletsel anomaliler ile bunların tanı aşamasında kullanılan temel analizleri, ölçümleri ve bunları yorumlamayı öğretmek. Ortodontik problemlerin nedenlerini ve çözüm alternatiflerini öğretmek |
Dersin İçeriği | Ortodontinin tanımı, ortodontik malokluzyon ile tanı ve tedavi açısından büyüme - gelişimin önemi Yüzü oluşturan yapıların, dental arkların embriyolojik gelişim evreleri Kraniofasiyal yapı unsurlarda prenatal- postnatal büyüme gelişim, yeniden şekillenme ve fonksiyonel matriks teorisi, Ortodontik normal kavramı, tanı yöntemleri ve sefalometrik analiz İskeletsel maloklüzyonlar Etiyolojik faktörler, solunum disfoksiyonu ve malokluzyonlarla ilişkisi. Ortodontik maloklüzyonların çiğneme sistemi ile ilişkisi, kraniyofasiyal deformitelerin genetik- hormonal altyapısı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortodontiye Giriş | |
2 | Embriyonel Büyüme ve Gelişim | |
3 | Yüz İskeletinin Embriyonel Büyüme ve Gelişimi | |
4 | Maksilla’nın Embriyonel ve Postnatal Büyüme ve Gelişimi | |
5 | Mandibula’nın Embriyonel ve Postnatal Büyüme ve Gelişimi | |
6 | Kemik Büyüme ve Gelişim Mekanizmaları- Fonksiyonel Matriks Teorisi | |
7 | Yüz İskeletinin Postanatal Büyüme ve Gelişimi | |
8 | 1. Kısa sınav | |
9 | Dentoalveolar Gelişim | |
10 | Dentitisyon | |
11 | Ortodonti ve Etyoloji 1 | |
12 | Ortodonti ve Etyoloji 2 | |
13 | Dudak Damak Yarıkları Etyolojisi | |
14 | Ortodontide Okluzyon | |
15 | Stomatognatik Sitem | |
16 | 1. Ara Sınav | |
17 | Ortodonti Anomaliler | |
18 | Dişsel Anomaliler | |
19 | Ortodontide Tanı ve Teşhis Metodları | |
20 | Ortodontide Tanı ve Teşhis Metodları | |
21 | Sefolometri I | |
22 | Sefolometri II | |
23 | Sefolomertik Analiz | |
24 | 2. Ara sınav | |
25 | İskeletsel Anomaliler | |
26 | Fonksiyonel Anomaliler | |
27 | Ortodontik Diş Hareketleri | |
28 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics. Mosby elsevier Co. 2007 2. Graber TM, Vanasdall RL, Vig KWL. Orthodontics: current principles and techniques. Elsevier Inc. 2005 3. Ülgen M. Ortodonti, Anomaliler, sefalometri, etyoloji, büyüme ve gelişim, tanı. Ankara üniv. Basımevi,2001. 4. Ülgen M. Ortodontik Tedavi prensipleri. Istanbul üniv. Basımevi, 1993. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | ||||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | ||||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | ||||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | ||||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | ||||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | ||||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | ||||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |