Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizyoloji | DHF 217 | 2 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SONGÜL DOĞANAY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SONGÜL DOĞANAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Fizyolojinin amacı; öğrencilerin insan organizmasının canlılığını sürdürmede hücre, organ ve sistemlerin işleyiş mekanizmalarını ve bu yapıların birbirleri ile ilişkilerini kavramalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | 1- Fizyolojiye Giriş, Homeostazis 2- Hücre Fizyolojisi (Hücreler Arası Haberleşme) 3- Kas Fizyolojisi, İskelet kası 4- Kas Fizyolojisi, İskelet kası, düz kas ve kalp kası 5- Sinir Sistemi Fizyolojisine Giriş, Periferik Sinir Sistemi Fizyolojisi 6- Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi, Medulla Spinalis, 7- Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi, Beyin, Beyin Sapı, Beyincik, Bazal gangliyonlar 8- Duyu Fizyolojisi 9- Ağrı Fizyolojisi 10-ARA SINAV 11- Kan Fizyolojisi 12- Bağışıklık Sistemi 13- Dolaşım Fizyolojisinin Fiziksel Özellikleri 14- Kan Basıncının akut ve uzun süreli düzenlenmesi 15- Kan Basıncının akut ve uzun süreli düzenlenmesi 16-Solunum Fizyolojisi 17-Boşaltım Sistemi Fizyolojisi 18- Böbreklerde idrar oluşumu, tübüler geri emilim 19- Böbreklerde idrar oluşumu, tübüler sekresyon 20- Sıvı elektrolit dengesinin düzenlenmesi 21- Asit baz dengesinin düzenlenmesi 22- Sindirim sistemi Fizyolojisi-1 23- ARA SINAV 24- Sindirim sistemi Fizyolojisi-1 25- Endokrin Sistem Fizyolojisi, Hormonların genel özellikleri 26- Endokrin sistem Fizyolojisi 27- Üreme Sistemi Fizyolojisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sözlü Anlatım |
Ders Kaynakları | 1- Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology 12.Edition 4- Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji (Halis Köylü) 5- Ders sunum notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |