Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlı Tarihi I SBE 301 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL
Dersi Verenler Öğr.Gör. MEHMET ALPER CANTİMER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Osmanlı İmparatorluğunun kuruluşundan Lale devrine kadar geçen Klasik dönemin anlatımı söz konusudur.

Dersin İçeriği

Osmanlı imparatorluğunun klasik döenmi boyunca saltanat ve yönetim, ordu, ekonomi, sosyal hayat, inanç yapısını krumları ve kültürün anlatımını kapsamaktadır. 13. yüzyıldan, 18. yüzyıla bir anlatımla Anadolu, Balkanlar, Avrupa, Akdeniz, Afrika, Ortadoğu kısaca osmanlı coğrafyası anlatılacaktır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Osmanlı kurulduğu sırada Anadolu ve Balkanların durumunu öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Osmanlı'nın kuruluşunda ve gelişmesinde rol oynayan zümreler ve grupları tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Osmanlı imparatorluğunun Klasik çağında ekonomi ve sosyal hayatı kavra Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Osmanlı İmparatorluğunun klasik çağında bilim, eğitim ve sanat faaliyetlerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Osmanlı İmparatorluğu klasik çağında saltanat, yönetim ve ordu süreçlerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Klasik dönemin üç önemli padişahını ve onların katkılarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
7 Osmanlı imparatorluğunun yaşadığı iç ve dış problemleri kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Malazgirt ve sonrasında kurulan Türk beylikleri
2 Anadolu Selçuklu Devleti
3 Osmanlı kurulduğu sırada Anadolu ve Balkanlar
4 Osmanlı İmparatorluğu Kuruluş
5 Ankara Savaşı ve Fetret devri
6 Çelebi Mehmet'ten Fatih Sultan Mehmet'e
7 Fatih Sultan Mehmet ve Dönemi
8 Yavuz sultan Selim- Kanuni sultan Süleyman ve Dönemleri
9 Vize
10 17. yüzyıl Osmanlı ve Dirlik Düzen mücadeleleri (Celali İsyanları))
11 Klasik Dönem Sanat, Eğitim ve Bilim
13 Klasik dönem Saltanat, Yönetim, ordu
14 Klasik Dönem ekonomi, Sosyal hayat
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Genç, Mehmet , Osmanlı İmparatorluğunda Devlet ve Ekonomi, Ötüken Neşriyat, İstanbul, 2007.

Imber, Colin Osmanlı İmparatorluğu, 1300-1650: İktidarın Yapısı, İstanbul Bilgi Üniversitesi yayınları, İstanbul, 2006.

İnalcık, Halil, Klasik Çağ, YKY Yayıncılık, İstanbul, 2009.

İnalcık, Halil, Osmanlı İmparatorluğu'nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi Cilt: 1- 2, Eren Yayıncılık, İstanbul, 2004.

Köprülü, Mehmet Fuat, Osmanlı Devleti’nin Kuruluşu, Ankara. 1988.

Uzunçarşılı, İsmail Hakkı, Osmanlı Tarihi I- II- III, TTK Yay, Ankara, 1982.

Ünal, Mehmet Ali, Osmanlı Müesseseleri Tarihi, Fakülte kitabevi, Isparta, 1998.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. X
2 Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. X
3 3. Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. X
4 4. Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. X
5 5. Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. X
6 6. Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular
7 7. Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar.
8 8. Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar
9 9. Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir
10 10. Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
11 11. Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir
12 12. Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
13 13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
14 14. Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
15 15. Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 8 8
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4