Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Lıterary Knowledge and Theory II | TRE 130 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Teaching the periods of Turkish Literature, literary community and sense of art, genres, form features and literary arts to students |
Dersin İçeriği | Periods, literary community and sense of art from past to present in Turkish literature. Literary genres in Turkish Literature; the formal and structural features of literary genres (verse forms; rhythm, rhyme, word after the rhyme etc.), literary arts. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Shows a rhyme of poem as a schematic. | Drilland Practice, Motivations to Show, | Testing, Homework, |
2 | Explains the scale of a poem. Prosody(Aruz) - Syllabic Meter | Drilland Practice, | Testing, Homework, |
3 | Defines the principal rhetoric that constitutes the poem. | Lecture, Self Study, | Testing, Homework, |
4 | Defines the poetic style and category of a studied poem. | Lecture, Self Study, | Testing, Homework, |
5 | Classifies of literary groups and their features. | Lecture, Question-Answer, Drilland Practice, | Testing, Homework, |
6 | ) Distinguishs which literary movement the text belongs to | Lecture, Discussion, | Testing, Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Course Content and Resources, Syllabus, homework | |
2 | Cubism, Dadaism, Futurism | |
3 | Letrizm, Surrealism | |
4 | Modernism ve Postmodernism | |
5 | Periods and Literary Community in Our Literature | |
6 | Divan Literature Genres and Forms | |
7 | Genres of Folk Literature and Verse Forms | |
8 | Literary Arts, Practices | |
9 | Mid-term Exam | |
10 | Literary Arts, Example Practices | |
11 | Rhyme and Word After the Rhyme | |
12 | Prosody (Aruz) and Syllabic Meter (Reddedilen Miras) | |
13 | Prosody (Aruz) and Syllabic Meter Practices | |
14 | Delivery of Homework and Evaluation |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | MORAN, Berna (2005), Edebiyat Kuram ve Eleştiri, İstanbul: İletişim. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
16 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 10 | 3 | 30 |
Mid-terms | 1 | 5 | 5 |
Assignment | 1 | 2 | 2 |
Performance Task (Application) | 1 | 2 | 2 |
Final examination | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |