Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Scıence Learnıng and Teachıng Approaches | FBE 207 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EDA DEMİRHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | The goal of the course is to learn basic and recent teaching approach in science education. |
Dersin İçeriği | Active Learning in Science Education; Reflective Inquiry in Science Education; Collaborative Learning; Brain-based Learning; Problem-based Learning; Argumentation-based Learning; Systematic Cretative Problem Solution in Science Education; Context-based Learning |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Students will be able to learn about teaching | Lecture, Question-Answer, | Testing, Homework, |
2 | Students will be able to learn theoretical frameworks of learning | Lecture, Question-Answer, | Testing, Homework, |
3 | Students will be able to know teaching and learning approaches in science teaching | Group Study, Self Study, | Homework, |
4 | Students will be able to develop activities based on the related teaching and learning approach | Group Study, | Homework, |
5 | Students will be able to apply the approach through activities in the classroom | Lecture, Group Study, Self Study, | Testing, Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | What is learning? How people Learn? Learning Theories | 1,2 |
2 | Science Teaching and Teaching Approaches | 1,2 |
3 | Active Learning in Science Teaching | 1,2 |
4 | Reflective Inquiry in Science Teaching | 1,2 |
5 | Collaborative Learning | 1,2 |
6 | Learning in Station Groups | 1,2 |
7 | Brain-based Learning | 1,2 |
8 | Problem-based Learning | 1 |
9 | Midterm | |
10 | Argumentation-based Learning | 1,2 |
11 | Creativity | 1,2 |
12 | Context-based learning | 1,2 |
13 | Interdisciplinary Teaching | 1,2 |
14 | Metacognition in Science Education | 1,2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Keleş, Ö. (2014). Uygulamalı Etkinliklerle Fen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar. Pegem Akademi Yayınları, Ankara. 2. Akçay, B. (2017). Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Öğretme ve Öğrenme Yaklaşımları, , Pegem Akademi Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | |||||||
12 | X | ||||||
13 | X | ||||||
14 | X | ||||||
15 | X | ||||||
16 | X | ||||||
17 | X | ||||||
18 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 5 | 8 | 40 |
Mid-terms | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Assignment | 2 | 4 | 8 |
Final examination | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |