Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Scıence Learnıng and Teachıng Approaches FBE 207 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EDA DEMİRHAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

The goal of the course is to learn basic and recent teaching approach in science education.

Dersin İçeriği

Active Learning in Science Education; Reflective Inquiry in Science Education; Collaborative Learning; Brain-based Learning; Problem-based Learning; Argumentation-based Learning; Systematic Cretative Problem Solution in Science Education; Context-based Learning

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Students will be able to learn about teaching Lecture, Question-Answer, Testing, Homework,
2 Students will be able to learn theoretical frameworks of learning Lecture, Question-Answer, Testing, Homework,
3 Students will be able to know teaching and learning approaches in science teaching Group Study, Self Study, Homework,
4 Students will be able to develop activities based on the related teaching and learning approach Group Study, Homework,
5 Students will be able to apply the approach through activities in the classroom Lecture, Group Study, Self Study, Testing, Homework,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 What is learning? How people Learn? Learning Theories 1,2
2 Science Teaching and Teaching Approaches 1,2
3 Active Learning in Science Teaching 1,2
4 Reflective Inquiry in Science Teaching 1,2
5 Collaborative Learning 1,2
6 Learning in Station Groups 1,2
7 Brain-based Learning 1,2
8 Problem-based Learning 1
9 Midterm
10 Argumentation-based Learning 1,2
11 Creativity 1,2
12 Context-based learning 1,2
13 Interdisciplinary Teaching 1,2
14 Metacognition in Science Education 1,2
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Keleş, Ö. (2014). Uygulamalı Etkinliklerle Fen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.

2. Akçay, B. (2017). Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Öğretme ve Öğrenme Yaklaşımları, , Pegem Akademi Yayınları, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6 X
7 X
8 X
9 X
10 X
11
12 X
13 X
14 X
15 X
16 X
17 X
18 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 15
2. Ödev 15
1. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 2 32
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 5 8 40
Mid-terms 1 2 2
Quiz 1 1 1
Assignment 2 4 8
Final examination 1 2 2
Toplam İş Yükü 85
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,4
Dersin AKTS Kredisi 3