Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukta Davranış Yönetimi | ECE 003 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde davranış yönetimi ve olumlu davranış geliştirme konusunda bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocuklukta davranış yönetimi kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme yöntemlerini (ipuçları, pekiştireçler, ortam düzenleme, vb.) bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Erken çocuklukta davranış yönetiminde aile-öğretmen ve çevrenin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Olumlu davranış geliştirme için gerekli eğitsel düzenlemeleri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranışın Gelişimi Bireysel Özellikler ve Davranış | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Davranış Üzerindeki Kültürel Etkiler ve Ailenin rolü | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Okul ve Sınıfın Fiziksel Özellikleri ile Davranış Arasındaki İlişki | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Sınıf Kural ve Rutinleri ve Davranış Arasındaki İlişki | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Program ve Davranış Üzerindeki Etkileri | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Öğretmen Öğrenci İlişkisi ve Çocuk Davranışına Yansımaları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Akran İlişkileri ve Davranış Üzerindeki Etkileri | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Yıl içi sınav | |
9 | Sınıf içi Zorlayıcı Davranışlar | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Rehberlik Yaklaşımı ve Olumlu Disiplin Yöntemleri (Model olma, olumlu pekiştireç, ABC, Time-out tekniği doğru kullanımı) | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Davranışın Öz düzenlenmesi, Öz Düzenleme Becerilerinin Desteklenmesi | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Kapsayıcı Eğitim uygulamaları ve sınıf içi davranış | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Erken Çocukluk Sınıflarında Zorlayıcı Davranış Senaryoları ve Müdahale Yaklaşımları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Erken Çocukluk Sınıflarında Zorlayıcı Davranış Senaryoları ve Müdahale Yaklaşımları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu SABİS sistemi üzerinden sunulacaktır. |
Ders Kaynakları | Editör: Arzu Özyürek (2016). Çocuklarda Davranış Yönetimi. Vize Yayıncılık. Hasan Tutar (2018). Davranış Bilimleri. Seçkin Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | ||||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | ||||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | X | |||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | ||||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | X | |||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 89 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |