Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi ECE 302 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili teorik bilgi ile uy

Dersin İçeriği

Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; okul öncesi dönemde çevre eğitimi; okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama (doğada yaşayan canlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.).

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevreye yönelik kavramları bilir.; Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
2 Çevre eğitiminin önemini bilir.; Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Okulöncesi dönem çocuklar için çevreye yönelik etkinlik planlar.; Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders hakkında öğrencileri bilgilendirme
2 Çevre ve çevre kirliliği kavramları
3 Çevre eğitiminin önemi
4 Okulöncesi dönemde çevre eğitiminin önemi
5 Çevre eğitiminin temel esasları
6 Çevre eğitiminde dikkat edilecek ilkeler
7 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
8 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
9 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
10 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
11 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
12 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
13 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Başal, H. A. (2005). Çocuklar İçin Uygulamalı Çevre Eğitimi. İstanbul: Morpa.

Miser, Rıfat (2010). Çevre Eğitimi, Ankara: EBF MD Yayını,

-Onur, Bekir (2016). Çocuk, Çevre Doğa, Çevre ve Yurttaşlık Eğitimi, Ankara: İmge Kitapevi Yayını.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. X
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. X
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. X
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. X
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. X
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. X
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. X
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 2 4 8
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5