Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilişim Teknolojileri ENF 101 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN KİPER
Dersi Verenler Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN, Öğr.Gör. AYDIN KİPER, Doç.Dr. EBRU ALBAYRAK, Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini hem alanında hem de günlük hayatında etkin olarak kullanabilmelerdir 

Dersin İçeriği

Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
2 Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Basit problemler için akış diyagramı oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 İşletim sisteminin temel özelliklerini ifade eder ve sistemi kişiselleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
5 Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu ve veri tabanı programlarını amacına uygun kullanır. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
6 İnternet ortamında ulaştığı kaynakların kullanımında etik unsurlara dikkat eder. Soru-Cevap, Tartışma,
7 Bilişim teknolojilerini alanında etkili kullanır. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
8 Bilişim teknolojilerinin bireyler üzerine etkisini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme
2 Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; Algoritma ve akış şemaları
3 Bilgisayar sistemleri; Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar
4 Güncel işletim sistemleri; Dosya yönetimi; Yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar)
5 Kelime işlem programları
6 Hesaplama/tablo/grafik programları
7 Sunu programları
8 Ara Sınav
9 Masaüstü yayıncılık
10 Web Servisleri
11 Web tasarımı
12 Eğitimde internet kullanımı; İletişim ve işbirliği teknolojileri
13 Güvenli internet kullanımı; Bilişim etiği ve telif hakları
14 Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bilgisayar I-II, Ali Güneş, Pegem Akademi Yayıncılık

01 Araçla Web 2.0, Onur İşbulan , Pegem Akademi Yayıncılık

Eğitimciler İçin Bilişim Teknolojileri, Hüseyin Çakır 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir.
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir.
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar.
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar.
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular.
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır.
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar.
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar.
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır.
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder.
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar.
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Kısa Sınav 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Toplam İş Yükü 5
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 0,2
Dersin AKTS Kredisi 5