Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Afetler ve Afet Yönetimi SNE 001 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ
Dersi Verenler Öğr.Gör. SEBAHAT ŞAHİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı, öğretmen adaylarının afet yönetimi ile ilgili temel kavram ve terimlere hakim olmalarını ve afet yönetimi ile ilgili sorumluluklarının bilincinde olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Afet ve risk kavramları; afet, risk ve zararlarının azaltılması; afet eğitimleri ve önemi; afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi; doğal ve beşeri afetler; afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri; iklim değişikliği ve meteorolojik afetler; Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları; deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik; afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi; afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri; afet yönetiminde etik değerler, proje sunumları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Afet Yönetimi ile ilgili temel kavramları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
2 Afet yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma ile ilişkisini kurabilir. Tartışma, Grup Çalışması, Proje / Tasarım,
3 Afet Yönetimi aşamaları hakkında bilgi sahibi olur. Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Performans Görevi,
4 Afet yönetimi açısından Türkiye'de merkezi ve yerel yönetim yapılanmasını tanır. Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Afet ve risk kavramları;
2 Afet, risk ve zararlarının azaltılması;
3 Afet eğitimleri ve önemi;
4 Afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi;
5 Doğal ve beşeri afetler;
6 Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri;
7 İklim değişikliği ve meteorolojik afetler;
8 Ara Sınav
9 Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları;
10 Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik;
11 Afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi;
12 Afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri;
13 Afet yönetiminde etik değerler, proje sunumları
14 Afet yönetiminde etik değerler, proje sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yılmaz, A. (2003). Afet Yönetimi. Ankara: Pegem Yayınları, Ankara

Özdikmen T. (2014). Afet ve Acil Durum Yönetimi. Seçkin Yayıncılık.

Kadıoğlu M. (2013). Afet Yönetimi. Marmara Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. X
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 103
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,12
Dersin AKTS Kredisi 4