Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Computer Assısted Instructıon | BTE 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EBRU ALBAYRAK, |
Dersin Yardımcıları | Ress. Ass. Onur ISBULAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Argue advantages and disadvantages of using computers in education. |
Dersin İçeriği | Concepts, types, advantages and disadvantages of CAI. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Understand the importance of computers in education. | Lecture, Discussion, | Testing, Oral Exam, |
2 | Explain the types of using computer in education. | Question-Answer, Lecture, | Oral Exam, Testing, |
3 | Explain computer applications. | Lecture, Question-Answer, | Testing, Oral Exam, |
4 | Give examples of softwares for CAI. | Lecture, Case Study, | Testing, Oral Exam, |
5 | Give examples of computer games. | Discussion, Lecture, | Oral Exam, Testing, |
6 | Give examples of measuring and evaluation studies with computer. | Lecture, Case Study, | Testing, Oral Exam, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | The History of Computers | |
2 | The effects of Technology in Education | |
3 | Using and Selecting Educational Tecnology | |
4 | Word Processing in Education | |
5 | Desktop Publishing in Education | |
6 | Databases in Education | |
7 | Mid-term exam | |
8 | Spreadsheets in Education | |
9 | Mutimedia in Education | |
10 | Telecommunications and Internet | |
11 | Distance Learning and Internet Related Issues | |
12 | Integrating the www into the Classrom | |
13 | Selecting Technology and Integrating it into the Classroom | |
14 | Computers in Special Education |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 3 | 48 |
Mid-terms | 1 | 10 | 10 |
Assignment | 7 | 4 | 28 |
Final examination | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |