Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Egıtımde Program Gelıstırme TRE 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Serhat ARSLAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Eğitim programları ile ilgili temel teori, ilke, program geliştirme modelleri ve yeni yaklaşımlar hakkında kazanım oluşturma
Dersin İçeriği Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri, program geliştirmenin tarihsel gelişim süreci, program geliştirme modelleri, program tasarım modelleri, ihtiyaç analizi, eğitim programının öğeleri, program geliştirme süreci, bir eğitim programının uygulanma süreci, program değerlendirme, program geliştirmede yeni yaklaşımlar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrar
2 Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri kavrar
3 Belli başlı program geliştirme modellerini analiz eder
4 Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında olur
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar
2 Program geliştirmenin dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişim süreci
3 Program geliştirmenin felsefi temelleri
4 Program geliştirme modelleri
5 Program tasarım modelleri
6 Program geliştirme süreci
7 İhtiyaç analizi ve hedeflerin (kazanımların) belirlenmesi
8 Eğitimde hedef (kazanım) yazma ilkeleri
9 İçeriğin seçilmesi ve düzenlenmesi
10 Eğitim durumları-öğrenme yaşantılarının belirlenmesi
11 Sınama durumlarının belirlenmesi
12 Eğitim programının uygulanma süreci
13 Program değerlendirme
14 Program geliştirmede yeni yaklaşımlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Demirel, Ö. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Ertürk, S. (1993). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan.
Sedat, Yüksel, (2000). Millî Eğitim Bakanlığındaki Program Geliştirme Çalışmalarının Değerlendirilmesi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Tyler, R. W., (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. The University of Chicago Press.
Uzunboylu, H. Ve Hürsen, Ç. (2008). Eğitim Programları ve Değerlendirilmesi. Ankara: Öğreti.
Worthen, B. R., & James, R. S. (1987). Educational Evaluation. Longman, London.
Varış, Fatma, (1998). Eğitimde Program Geliştirme, ?Teori ve Teknikleri, Ankara.
Millî Eğitim Bakanlığı, (1996). Program Hazırlama ve Geliştirme Kılavuzu, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayını No:1, Ankara.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 10 10
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6