Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Dil Düzeyleri YTO 515 0 3 + 0 3 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü BEKİR İNCE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Dersin ana amacı, özellikle yabancılara Türkçe öğretilirken hangi seviyede hangi dil becerisinin kazandırılması gerektiğini ortaya koymaktır. Bu bağlamda öğrenicilerin edinmesi gerekli söz dağarcığı başta olmak üzere bilmeleri gereken dil yapıları ortaya konacak ve bu yapılara uygun metin seçimi üzerinde durulacaktır.
Dersin İçeriği Bu derste başta Avrupa Dil Portfolyosu tanıtılıcak. Ayrıca öğrencilere hangi seviyede hangi dil yapılarının öğretilmesi gerektiği konusunda bilgi verilecektir. Yabancılara Türkçe öğretiminde önemli, sorunlardan biri olan sözcük öğretimi konusu ele alınarak yabancıların hangi seviyede hangi söz dağarcığına sahip olmaları gerektiği konusu açıklanacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yabancılara Türkçe öğretiminde hangi dil düzeyleri olduğunu bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Türkçe öğrenen yabancıların seviyelerine göre edinmeleri gerekli söz dağarcığı konusunda fikir sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
3 Seviyeye göre hangi dil yapılarının verilmesi gerektiğini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Avrupa Birliği’nin yabancı dil öğretimine ilişkin genel politikaları
2 Avrupa Dil Portfolyosunun genel tanıtımı
3 Avrupa dil Portfolyosuna Göre A1 düzeyi dil becerileri
4 Avrupa dil Portfolyosuna Göre A2 düzeyi dil becerileri
5 Avrupa dil Portfolyosuna Göre B1 düzeyi dil becerileri
6 Avrupa dil Portfolyosuna Göre B2 düzeyi dil becerileri
7 VİZE
8 Avrupa dil Portfolyosuna Göre C1 düzeyi dil becerileri
9 Avrupa dil Portfolyosuna Göre C2 düzeyi dil becerileri
10 Sözcük ediniminin yabancılara Türkçe öğretiminde önemi
11 Türkçe öğrenen yabancıların düzeylere göre bilmesi gereken sözcükler ve bu sözcüklerin seçim kriterleri
12 Türkçe öğrenen yabancıların düzeylere göre bilmesi gereken dilsel yapılar bu yapıların seçim kriterleri
13 Dil düzeylerinin tespitine yönelik atölye çalışması
14 Genel değerlendirme ve tartışma
Kaynaklar
Ders Notu Avrupa Konseyi : Avrupa Dil Portfolyosu
Günay Doğan, “Türkçe Öğretimi Üzerine Çalışmalar”, DEDAM Yayınları, İzmir, 2011
Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)