Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkçe Öğretiminde Beceri Alanlarına Yönelik Etkinlik Modelleri | YTO 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ADEM SORUÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yabancılara Türkçe öğretiminde yaşanan temel sorunlardan birisi, temel dil becerilerinin hangi yolla ve hangi etkinlikler düzenlenerek kazandırılacağı konusunda yaşanmaktadır. Bu bağlamda dersin amacı, bütün dil becerilerini temele alan etkinliklerin düzenlenmesine ilişkin bilgi ve becerileri uzman adaylarına kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Yabancı dil öğretimine ilişkin beceri alanlarını ve amaçlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | 2. Beceri öğretimine ilişkin modern yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Okuma veya dinleme becerisine yönelik etkinlikler hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Yazma veya konuşma becerisine yönelik etkinlikler hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yabancı dil öğretiminde temel beceri alanlarının tanımlanması, beceri alanlarının yeri ve önemi | |
2 | Değişik etkinlik türleri ile dil becerileri arasındaki ilişkiler | |
3 | Etkinlik hazırlamada modern yaklaşım ve teknikler-Eylem odaklı yaklaşım-iletişimsel yaklaşım- vs. | |
4 | Okuma becerisine yönelik etkinlikler | |
5 | Dinleme/izleme (Görsel okuma) becerisine yönelik etkinlikler | |
6 | Yazma becerisine yönelik etkinlikler | |
7 | Konuşma becerisine yönelik etkinlikler | |
8 | Görsel okuma becerisine yönelik etkinlikler | |
9 | Becerilerin eşgüdüm içinde kullanıldığı etkinlikler | |
10 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde kullanılan değişik ders araç gereçlerindeki etkinliklerin beceri öğretimi bağlamında incelenmesi | |
11 | Değişik dil becerilerine yönelik materyal hazırlama ve sunma | |
12 | Değişik dil becerilerine yönelik materyal hazırlama ve sunma | |
13 | Değişik dil becerilerine yönelik materyal hazırlama ve sunma | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | BANDURA, Alain. Le Sentiment D?efficacité Personnelle. Revue Des Sciences Humaines, Avril 2004, No 148. Pp. 42 BOGAARDS, Paul. Aptitude Et Affectivité Dans L?apprentissage Des Langues Étrangère. Paris: Hatier ANDRIANIRINA, H. (2005). La rétroaction : aide à l´apprentissage dans les environnements multimédias d´apprentissage du français langue étrangère. Mémoire pour le Master 2 Recherche. Université Blaise Pascal, Clermont-Ferrand LEHMANN, D. (1993). Objectifs spécifiques en langue étrangère - Les programmes en question. Paris : Hachette. BAGNOLI, Paola ; DOTTI, Eduardo ; PRADERI, Rosina et RUEL, Véronique. La perspective actionnelle: Didactique et pédagogie par l?action en Interlangue. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |