Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Educatıon Hıstory Wıth Text | TEG 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | This is aim to teach education history with historical texts. |
Dersin İçeriği | Educatin in Far East Educatin in Mesepotomia and Eygpt Education in Mediaval Europe Education in Islamic World Educatin in The Age of Enlightenment Education in Modern Ages |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Recognizes the important philosophers of the main eserleriyla | Lecture, Discussion, Brain Storming, | Testing, Performance Task, |
2 | Understands the basic philosophy of education | Lecture, Discussion, | Testing, Performance Task, |
3 | Religions and their views on education allows. | Lecture, Discussion, | Testing, Performance Task, |
4 | According to understanding, able to classify the philosophers of education. | Lecture, Discussion, | Testing, Performance Task, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bagavathgita and Buddhist Texts | |
2 | Lao-Tse and Confucius?´s Texts | |
3 | Texts of Jewish tradition | |
4 | Ancient Greek: Plato and Aristotle texts | |
5 | Ancient Rome: Plutarch, Quintilian | |
6 | Christian texts | |
7 | Islam: al-Ghazali and Ibn Khaldun | |
8 | Humanist Revolution: Luther, Erasmus, Monteigne | |
9 | Mid- | |
10 | New Thought Period: Bacon, Descartes and Galileo | |
11 | Modern Education: Comenius, Petty, Locke, Rousseau, | |
12 | Ralph Waldo Emerson, Dewey | |
13 | Muallim Naci, Ismail Hakkı Baltacıoğlu | |
14 | Overall Rating |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 13 |
2. Kısa Sınav | 15 |
2. Ödev | 13 |
3. Ödev | 14 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 5 | 80 |
Oral Examination | 1 | 8 | 8 |
Performance Task (Laboratory) | 1 | 3 | 3 |
Final examination | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |