Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çevre Sorunları ve Eğitim ILF 639 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Çevre sorunlarının giderek arttığı günümüzde çevre eğitimi ve çevre bilincine sahip bireyler yetiştirilmesi önem arz etmektedir. Çevre bilincinin eğitim-öğretimin erken seviyelerinden itibaren verilmesi gerekliliğinden hareketle bu derste çevre eğitiminin durumunun araştırılması ve konu ile ilgili yapılabilecek çalışmaların incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Çevre eğitimi ve önemi, Çevre sorunları, Global çevre sorunları, Çevre sorunlarına karşı alternatif öneriler, Çevre bilinci oluşturmaya yönelik çalışmalar, Turkiye ve dunya mufredatlarinda cevre egitimi, Çevre kirliliğinin kontrolüne yönelik etkinlik geliştirme çalışmaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevre sorunlarını kategorize eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
2 Global çevre sorunlarının önemini fark eder. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Ödev, Sözlü Sınav,
3 Çevre sorunlarının önlenmesinde çevre eğitiminin önemini irdeler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Çevre bilinci geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje / Tasarım,
5 Öğrenim sürecinde çevre eğitimine verilen yeri yorumlar. Grup Çalışması, Tartışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Çevre eğitimi ve önemi [1], [4]
3 Çevre sorunları (Hava kirliliği) [1], [2], [3], [4]
4 Çevre sorunları (Su kirliliği) [1], [2], [3], [4]
5 Çevre sorunları (Toprak kirliliği) [1], [2], [3], [4]
6 Çevre sorunları (Gürültü kirliliği) [1], [2], [3], [4]
7 Global çevre sorunları (Sera etkisi ve Küresel ısınma) [1], [2], [3], [4]
8 Global çevre sorunları (Asit yağmurları) [1], [2], [3], [4]
9 Okul oncesi donemden üniversiteye ulkemiz ve dunyadan secili ulkelerin müfredatınin çevre eğitimi açısından incelenmesi [1]
10 Çevre sorunlarına karşı alternatif öneriler [1], [3], [4]
11 Çevre kirliliğinin kontrolüne yönelik etkinlik geliştirme çalışmaları [1]
12 Çevre kirliliğinin kontrolüne yönelik etkinlik geliştirme çalışmaları [1]
13 Çevre bilinci oluşturmaya yönelik çalışmalar [1]
14 Genel Değerlendirme [1], [2], [3], [4]
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Sevinç, Vahdettin (ed). Eğitim Fakülteleri için Genel Çevre Bilimi. Maya Akademi. Ankara. 2009.
2. Çınar, Özer. Çevre Kirliliği ve Kontrolü. Nobel yayın Dağıtım. Ankara. 2008.
3. Aydoğdu, Mustafa; Gezer, Kudret. Çevre Bilimi. Anı Yayıncılık. Ankara. 2006.
4. Gürpınar, Ergun. Çevre Sorunları. Der yayınları. İstanbul. 1995.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 15
1. Proje / Tasarım 25
2. Ödev 15
3. Ödev 15
4. Ödev 15
5. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 5 5 25
Proje / Tasarım 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6