Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Veri Analizi YBS 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Temel Veri Analizi Uygulamaları

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ
Dersi Verenler Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dersin genel amaçları: çoklu değişken analizinin temelleri ve çoklu değişken analizi teknikleri hakkında bilgi vermek, Yapısal Eşitlik Modeli teorisi ve uygulamalarını anlatmaktır

Dersin İçeriği

Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Denekleri belirli kriterlere göre ayıran analizleri yapar ve yorumlar
2 Değişkenleri gruplayan analizleri yapar ve yorumlar
3 Denekleri gruplayan analizleri yapar ve yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
4 Belirli değişken(ler)e göre gruplar arası farklılık analizleri yapar ve yorumlar
5 Karmaşık ilişki örüntüsüne sahip modelleri uygun yöntemle çözerek yorumlar
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Faktör Analizi
2 Ayırma Analizi
3 Kümeleme Analizi
4 Çok Boyutlu Ölçekleme
5 İki Yönlü Varyans Analizi
6 Çok Değişkenli Varyans Analizi
7 Çok Değişkenli Kovaryans Analizi
8 ARASINAV
9 Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş
10 Doğrulayıcı Faktör Analizi
11 Yapısal Eşitlik Modellemesi Uygulaması
12 Yapısal Eşitlik Modellemesi Uygulaması
13 Yapısal Eşitlik Modellemesi Uygulaması
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

 

Internet kaynakları, veri setleri öğrencilerle paylaşılacaktır

Ders Kaynakları

Kalaycı, Ş., (2010), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, 5. Baskı.

Pallant, J., Çev. S.Balcı, B.Ahi, (2017), SPSS Kullanma Kılavuzu SPSS ile Adım Adım Veri Analizi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası detaylı literatür taraması gerçekleştirir X
2 Kaliteli bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde, yeterli metodoloji bilgisine sahip olur X
3 Önde gelen kurumlarda danışman, eğitmen veya araştırmacı olarak çalışabilmek için gerekli altyapıya sahip X
4 Gerekli temel pedagojik formasyon bilgisine sahip olur X
5 :Bilişim ile alakalı güncel araştırmaları takip eder X
6 Güncel araştırmalardan elde ettiği bilgileri bilişim sistemleri yönetimine başarılı bir şekilde entegre eder X
7 Kaliteli akademik dergilerde ampirik çalışmalar yapar X
8 :Ulusal veya uluslararası projelerde yönetici veya araştırmacı olarak görev alır X
9 :İşletme problemlerine çözüm üretebilecek bilişim sistemlerini modeller ve tasarlar X
10 Geliştirilen bilişim sistemlerini efektif bir şekilde yönetir X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 60
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 60 60
Final 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 3 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 3 3
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6