Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fınancıal Analysıs In Health Organızatıons SAY 613 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMA AKPINAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Çiğdem UĞAN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

The ability of the students to adjust the financial tables used in the enterprises according to the determined standards, to implement the techniques used in the financial analysis of the enterprises and to interpret the current situation and the tendency of the development according to the financial analysis results.

Dersin İçeriği

Functions and types of financial statements in health enterprises, understanding of structures, financial analysis techniques, and interpretation of results obtained with these techniques.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Understanding the need of financial statements, applying and interpreting financial analysis techniques Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Testing, Homework,
2 To be able to organize the financial tables used in health enterprises according to the determined standards, Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Testing, Homework,
3 To be able to interpret the current state of the business according to the results of financial analysis and the trend of development Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Testing, Homework,
4 To be able to apply financial analysis techniques with computer Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Testing, Homework,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Development of Financial Tables, Operators' Responsibility for Informing the Environment and Users of Financial Statements Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz
2 Financial Table Types and Structures Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz
3 Balance Sheet Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz
4 Income Statement Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz
5 Comparative Table Analysis in Health Institutions (Horizontal Analysis) Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz
6 Percentage Analysis in Health Institutions Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz
7 Trend Analysis Percentage Analysis in Health Institutions Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz
8 Ratio Analysis in Health Institutions Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz
9 Funds Flow Chart in Health Institutions Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz
10 Net Working Capital Change Table in Health Institutions Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz
11 Cash Flow Table in Health Institutions Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz
12 Owners Change Table and Profit Distribution Table in Health Institutions Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz
13 Consolidated Financial Tables in Health Institutions Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz
14 Consolidated Financial Tables in Health Institutions Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz
Kaynaklar
Ders Notu

Akdoğan N. ve Tenker N. (2007), Finansal Tablolar ve Mali Analiz Teknikleri, Gazi Kitabevi, Ankara

Dayı F. (2013) Sağlık İşletmelerinde Uygulamalı Finansal Analiz, Ekin Yayıncılık, Bursa

Ders Kaynakları

Gücenme, Ü. (2007), Mali Tablolar Analizi ve Enflasyon Muhasebesi, Aktüel, İstanbul
Durmuş, A. H. ve Arat, M. E. (2000), Mali Tablolar Tahlili, Yaylım Matbaası, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 To gain the ability to think between disciplines X
2 Evaluate and compare value-based health care and reimbursement methods and develop recommendations on best practices X
3 To identify and interpret health problems in the world. X
4 To be able to develop solutions for global health problems X
5 Having a good command of health legislation X
6 To follow the developing information and health technologies X
7 Following the literature X
8 To make researches necessary for continuous improvement. X
9 To conduct multidisciplinary studies X
10 To develop and carry out joint projects at national and international level X
11 X
12 X
13 X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Performance Task (Seminar) 20 3 60
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6