Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çok Amaçlı Karar Verme Teknikleri | UYP 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BURGAZOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MURAT AYANOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmeler ve organizasyonlar çoğu zaman tek bir amaçtan daha fazla amaçla karar verme durumunda kalırlar. Bu karar sonucunda ise maliyet, zaman, kar gibi değişkenler hakkında kararlar meydana gelir. Bu dersin amacı bu kararların alınmasında yardımcı olabilecek tekniklerin katılımcılara kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, yukarıda bahsedilen çıktıları sağlamak için algoritmalar ile bunlar ile çözülen karar modellerinin yorumlanabilme kapasitesinin arttırılması için yöntemler öğretilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1Karar problemlerini tanımlar ve matematiksel modeller oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | İşletme karar süreçlerinin olası problemleri hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Karar problemlerini çözebilecek matematiksel teknikleri kullanır ve Çözümlerin üzerinde karar analizleri yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Karar modellerinde çok amaçlılık terminolojini kavrar ve çok amaçlı Modellerin oluşturulmasında temel amaç fonksiyonları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Çok amaçlı modellerin analiz ve sonuçlarını gerçek problemlere uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | İşletmelerin karar alma sahalarında karar ekiplerine yardımcı olur ve Yönetim kararlarını destekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çok amaçlı karar verme hakkında bilgilendirme | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
2 | Lineer ve amaç programlama | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
3 | Çok değişkenli amaç programlama | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
4 | Model oluşturulması ve Amaç çeşitleri | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
5 | Karar vermede grafik yöntemin kullanılması | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
6 | Excel ve kantitatif yöntemler kullanarak çok amaçlı karar verme problemlerinin çözülmesi | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
7 | İşletmelerdeki uygulama örnekleri | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
8 | Analitik hiyerarşi geliştirilmesi | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
9 | Optimal bölgenin AHP ile seçilmesi | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
10 | Çok amaçlı proje yönetimi | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
11 | Olasılıklı durumlarda çok amaçlı karar verme | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
12 | Problem örnekleri ve çözümleri | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
13 | Karar verme ağacının geliştirilmesi ve Excel uygulaması | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
14 | Konuların genel özeti ve tekrarı | Aşağıda belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler incelenecek ve diğer kaynaklar araştırılarak derse mümkün donanımla girilecektir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çok Amaçlı Karar Verme Ders Notları, Murat Ayanoğlu |
Ders Kaynakları | Introduction to Management Science, Bernard W.Taylor,Prentice Hall |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar | ||||||
2 | İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanar | ||||||
3 | Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapar | ||||||
4 | İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları belirler | ||||||
5 | Etik konular hakkında farkındalık | ||||||
6 | Araştırma etiği taahhüdü | ||||||
7 | İleri düzeyde teorik/pratik bilgi sahibi olur | ||||||
8 | Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel inceler | ||||||
9 | Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarabilir | ||||||
10 | Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |