Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim | EIS 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ TAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Umut ORHAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Yönetim disiplini kapsamında geçmişten günümüze meydana gelen işletme yöneticiliğe ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler, yeni yaklaşımlar ve uygulamadan örnekler dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç,yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda desin bir diğer amacı da, yönetici adaylarına iş dünyasının beklentilerine cevap verecek bilgi ve yetkinliklerin aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Ders, yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır.Modern sonrası kavram ve yaklaşımların da ele alınacağı derste, Postmodern yönetim teorisine ilişkin tarihi, sosyolojik, politik ve ekonomik geçmişten itibaren tüm yönetim araç ve teknikleri ders çerçevesinde uygulamalar ve Türkiyedeki yansımalar açısından ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel bir tarzda yönetim teorilerini değerlendirebilme ve sorgulayabilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişim ve gelişmelerin tarihsel arka planının bilincinde olabilme | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
3 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini neden sonuç ilişkisi içerisinde analiz edebilme | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Yönetsel süreçleri ve aralarındaki bağlantıyı kavrayabilme, | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilme | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
6 | Yeni yönetim araçlarını karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilme | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
7 | Günümüz yönetim yaklaşımlarını uygulamalar ve Türkiye eksenli yansımalar açısından değerlendirebilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
8 | İş dünyasının beklentileri doğrultusunda yönetsel süreçlerle ilgili sorunlara dair çözümler önerebilme | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim Organizasyonun İşletmecilik İçindeki Yeri ve Önemi; Yönetim, Yönetici ve Örgüt Kavramları | |
2 | Yönetim düşüncesinin evrimi: Klasik Yönetim Düşüncesi | |
3 | Yönetim düşüncesinin evrimi: Neo-klasik (Beşeri İlişkiler)Yönetim Düşüncesi; Neo-klasik yönetim yaklaşımları | |
4 | Örgüt ve çevresi ve modern yönetim düşüncesi; Sistem ve Durumsallık Yaklaşımları | |
5 | Yönetim Fonksiyonları: Planlama, Organizasyon , Yöneltme Koordinasyon, Denetim | |
6 | Yönetim Süreçleri: Önderlik, Motivasyon, Karar verme ve İletişim | |
7 | Yönetim düşüncesinin evriminde modernizmden post-modernizme geçiş | |
8 | Toplam kalite yönetimi ve değişim yönetimi | |
9 | Temel yetenek, küçülme ve dış kaynak kullanımı | |
10 | Şebeke ve sanal örgütler | |
11 | Kıyaslama ve değişim mühendisliği | |
12 | Güçlendirme ve takım kurma | |
13 | Stratejik yönetim ve Stratejik İşbirlikleri | |
14 | Genel değerlendirme ve uygulamadan örnekler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Koçel, T. (2014) İşletme Yöneticiliği, 15. Baskı, Beta. |
Ders Kaynakları | Koçel, T. (2014) İşletme Yöneticiliği, 15. Baskı, Beta. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | ||||||
2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | ||||||
3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | ||||||
4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | ||||||
5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | ||||||
6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | ||||||
7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | ||||||
8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | ||||||
9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | ||||||
10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 209 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |